تعلیق پارلمان انگلیس قانونی یا غیر قانونی؛ دیوانعالی نظر می‌دهد


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن،نشست سه روزه دیوان عالی انگلیس، پس از شنیدن ادعا‌های شاکیان مبنی بر غیرقانونی بودن تعلیق مجلس این کشور...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، نشست سه روزه دیوان عالی انگلیس، پس از شنیدن ادعا‌های شاکیان مبنی بر غیرقانونی بودن تعلیق مجلس این کشور و سخنان وکلای دولت، دقایقی پیش پایان یافت و به گفته رئیس دیوان، رای دادگاه در اوایل هفته آینده اعلام خواهد شد. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس که خواهان خروج بدون توافق کشورش از اتحادیه اروپاست، از ملکه این کشور خواست تا مجلس را به مدت ۵ هفته تعلیق کند.

شاکیان در شکایت به دادگاه اسکاتلند، این اقدام دولت را به منظور کنار گذاردن نمایندگان مردم از تصمیم گیری درباره خروج کشور از اتحادیه اروپا، موسوم به برگزیت نامیدند و غیر قانونی اعلام شدن آن را خواستار شدند. اگرچه در دادگاه تجدید نظر اسکاتلند، تعلیق مجلس غیر قانونی اعلام شد، دولت انگلیس آن رای را نپذیرفت و در نتیجه، موضوع به دیوانعالی در لندن ارجاع شد. با توجه به این که وکیل دولت انگلیس، دوشنبه این هفته اعلام کرد حتی در صورت بازنده شدن دولت در پرونده تعلیق مجلس، نخست وزیر باز هم مجلس را معلق خواهد کرد، تکلیف مجلس این کشور هنوز مبهم است.
شورای خاص سلطنتی انگلیس در ششم شهریور، به ریاست ملکه الیزابت با پیشنهاد جنجالی بوریس جانسون، نخست وزیر، برای تعلیق پنج هفته‌ای مجلس در آستانه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موافقت کرد. سخنگوی مجلس عوام انگلیس این موضوع را یک بحران قانون اساسی خواند و شماری از سیاستمداران این کشور، تعلیق مجلس را کودتای سیاسی و اقدام علیه دموکراسی نامیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها