نهضت اربعین پیوندی میان کربلا و ظهور


اجتماع بزرگ عاشقان اربعین در میدان امام حسین (ع) برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در دومین اجتماع بزرگ عاشقان اربعین حسینی که در میدان امام حسین (ع) برگزار شد، گفت: عظمت اربعین بیشتر برای وفاداری به امام حسین (ع) است نه عزاداری و نهضت اربعین می‌خواهد پیوند میان کربلا و ظهور را برقرار کند.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: تعاریف ما از اربعین باید دقیق‌تر شود چرا که اربعین، دارای اهدافی بیشتر از عزاداری امام حسین و پاسداشت یاد حضرت سیدالشهداست.
وی با اشاره به اینکه باید از حماسه باشکوه اربعین پرده برداری شود، افزود: اربعین قدم برداشتن برای حسین (ع) و چیزی فراتر از زیارت است و ثابت قدم بودن در راه امام حسین بالاتر از عزاداری امام حسین است.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اربعین را حرکت جهانی باشکوه خواند و گفت: اگر آینده مهدوی مدنظر نباشد، هیچگاه شور و شعور اربعین شکل نمی‌گرفت و بدون سرمایه مهدوی نمی‌توان ۲۰ میلیون انسان را دور هم جمع کرد.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: هرچه در اربعین بیشتر به یاد حضرت، ولی عصر باشیم نهضت اربعین حسینی (ع)، جهانی‌تر خواهد شد.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: اربعین چیزی باشکوه‌تر از مناسک دینی و شیعی است و مسلکی فرادینی شده و آمده است تا جهان بشریت را نجات دهد.
وی گفت: حرکت اربعین تفاوت تمدن عظیم اسلامی با تمدن غرب خود را نشان می‌دهد.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: از یک مستندساز اسپانیایی که اربعین سال گذشته در مراسم پیاده روی حضور داشت، پرسیدم که آیا در کشورتان اجازه تبلیغ اربعین را می‌دهند؟ گفت: اگر چنین شود تمدن غرب سقوط خواهد کرد، چرا که تمدن غرب براساس مادی گرایی است، اما در زیارت اربعین چیزی جز ایثار و از خودگذشتگی به چشم نمی‌خورد.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: هر کسی می‌خواهد لذت زندگی در جامعه مهدوی را بچشد در پیاده روی اربعین حضور پیدا کند.
وی گفت: احتمال دارد اربعین امتحانی بی سرو صدا، اما مهم برای یاری، ولی عصر (عج) باشد و اگرچه شرکت در مراسم اربعین واجب نیست، اما فردای پس از ظهور شاید از آن‌هایی که در این مراسم شرکت نکردند سوال کنند که چرا امام زمان (ع) شان را تنها گذاشتند.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان از جوانان و زائران اربعین خواست با زبان عربی آشنا شوند تا الفت بیشتری میان مردم ایران و عراق ایجاد شود چرا که دشمنان میلیارد‌ها تومان خرج کرده اند تا مردم ایران و عراق با هم دشمن شوند، اما ناکام خواهند ماند.
دومین اجتماع بزرگ عاشقان اربعین آغاز شد
دومین اجتماع بزرگ عاشقان اربعین حسینیبا شعار " حب الحسین یجمعنا " در میدان امام حسین (ع) آغاز شدحجت اسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه سخنران این مراسم خواهد بود.
سید حمید رضا برقعه‌ای، شعرخوانی می‌کند و سعید حدادیان، نریمان پناهی، امیر عباسی و محمد حسین پویانفر نیز مرثیه خوانی خواهند کرد.
قرار است در این مراسم که به همت هیئت رزمندگان اسلام برگزار شده است، زائر اولی‌ها نام نویسی کنند و به قید قرعه پنجاه نفر به کربلا اعزام خواهند شد.

نهضت اربعین پیوندی میان کربلا و ظهور نهضت اربعین پیوندی میان کربلا و ظهور نهضت اربعین پیوندی میان کربلا و ظهور
#carousel82679, #thumbs82679 , #carousel_desc82679 #carousel-wrapper82679 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper282679 .caroufredsel_wrapper img #carousel82679 span #carousel82679 img #thumbs82679 a, #thumbs82679 img #carousel_desc82679 span #carousel82679 span, #carousel82679 a, #thumbs82679 span, #thumbs82679 a #carousel82679 img #thumbs82679 img #carousel82679 span #carousel_desc82679 span #thumbs-wrapper82679 #thumbs82679 a #thumbs82679 a:hover, #thumbs82679 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail82679 .next_thumbnail82679:hover .prev_thumbnail82679 .prev_thumbnail82679:hover .next_thumbnail82679, .prev_thumbnail82679

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | انتقال مجروحین حمله هوایی به پایگاه کالسو به مراکز درمانی بابل در جنوب بغداد