شهریار؛ آخرین سلطان عشق/ کاربران خبرآنلاین نظر دادند


شهریار؛ آخرین سلطان عشق/ کاربران خبرآنلاین نظر دادند

کاربران خبرآنلاین ضمن تمجید جایگاه ادبی شهریار در ادبیات ایران، از آثار فارسی و ترکی او یاد کردند و این شاعر مطرح معاصر را آخرین سلطان عشق نامیدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ۲۷ شهریور مصادف با سالروز درگذشت محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار است، شاعری که اشعار زیبا و عاشقانه‌اش در نسل‌های گوناگون، شور و شوق به ادبیات را زنده کرده است. کسی که هم به زبان ترکی و هم به زبان فارسی شعر می‌سرود و اشعاری که از خود به یادگار گذاشت، همچنان مشتاقان و طرفداران زیادی دارد.

خبرآنلاین به همین مناسبت با انتشار عکسی از شهریار، از کاربران خواست تا نظرات خود را درباره این شاعر مطرح ادبیات ایران بیان کنند.

بخش عمده کاربران، یاد او را با آثارش زنده کردند و از نام نیکویی که از خود بر جای گذاشت، نوشتند، مانند کاربری به نام حمید که نوشت: «به نظرم قدرت کلام بسیار نیرومند و تبع بسیار لطیف ایشون در میان شعرای قدیم و جدید کم نظیره بسیاری از سروده های ایشون (چه ترکی و چه فارسی ) ادم رو میبره به یک دنیای دیگه من واقعا از غزلیات ایشون لذت میبرم همانطور که از قصایدش و اشعار ترکی اش لذت میبرم همانطور که معدود اشعار نو ایشان هم در قله هست به نظرم روز شعر و ادب ایرانی اسم مناسبتری برای چنین روزی بود . این همه جلوه و در پرده نهانی گل من وین همه پرده و از جلوه عیانی گل من آن تجلی که به عشق است و جلالست و جمال و آن ندانیم که خود چیست تو آنی گل من.»

یا کاربر دیگری به نام کریم که این‌طور نظر داد: «عرض ادب و احترام، استاد شهریار با ساده زیستی و داشتن روحیات لطیف و عاشقانه با سرودن شعرهای ماندگار نام خود را در رده مفاخر ایران و آذربایجان ثبت نمود. حیدر بابا دنیا یالان دنیادی.» هادی هم خیلی کوتاه نوشت: «آخرین سلطان عشق.»

برخی دیگر هم از غزلیات ناب این شاعر بزرگ نوشتند، مانند کاربری که نوشت: «به نظرم در بین شاعران معاصر کلاسیک گو بهترین بود. به ویژه غزل هایش.» یا علی که اینطور نظرش را مطرح کرد: «آخرین ستاره از شاعران بلند مقام، غزل سرایی پارسی گو.»

تعدادی دیگر از کاربران هم او را پیونددهنده دوستداران ادبیات فارسی زبان و ترک زبان دانستند، مانند یکی از کاربران که نوشت: «مسلط به شعر فارسی و ترکی ؛ مایه افتخار ایران زمین.» یا مخاطب دیگری با نام آرش درودیان که نوشت: «استاد شعر و ادب پارسی و ترکی واقعا برازنده ایشون هست من با اینکه ترک زبان نیستم با کمک دوستم یه کم ترکی یاد گرفتم که حیدر بابا رو بفهمم.»

در این بین برخی از مخاطبان خبرآنلاین انتقادی به نام‌گذاری روز شعر و ادب در سالروز درگذشت شهریار داشتند، مانند کاربری که نوشت: «بهتر بود روز شعر و ادب پارسی رو روز بزرگداشت سعدی، استاد سخن قرار می دادند. البته شهریار هم استاد بزرگی بود ولی سعدی در اوج قله است و کمتر شاعری قابل مقایسه با اوست.» یا کاربر دیگری که نوشت: «درسته که شهریار استاد بی بدیلی که به دو زبان شعر می گفته اما شاید بهتر بود روز سعدی و فردوسی روز زبان و ادبیات فارسی میشد.»

۵۷۲۴۳

کد خبر 1301276

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق