سفیر عراق: آماده ارائه خدمت به زائران اربعین هستیم


سفیر عراق: آماده ارائه خدمت به زائران اربعین هستیم

قم – ایرنا - سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر بسیج همه امکانات این کشور برای ارائه خدمت به زائران اربعین گفت: بر اساس پیش بینی ها ، آمادگی برای پذیرایی سه میلیون زائر ایرانی رادر کنار سایر زائران اربعین حسینی داریم .

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، سعد جواد قندیل، روز پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اقدام های عراق برای ثبت باشکوهترین اجتماع عزادارن حسینی در این کشور افزود: سفارت عراق در راستای تقویت و ریشه‌دار شدن روابط و همدلی ۲ کشور ایران و عراق خدمات گسترده ای برای زائران اربعین ارائه می‌دهد.

وی تاکید کرد: با تفاهم نامه ها و هماهنگی های ایجاد شده میان مسئولان ۲ کشور عراق و ایران از جمله اقدامی که درراستای حذف ویزا برای زائران ایرانی انجام شده ، پیش بینی ها حاکی از آن است که پیاده روی اربعین امسال منحصر به فرد خواهد بود.

قندیل، پیوند عمیق میان ایران و عراق را ریشه در اعتقادات ۲ ملت دانست و اداه داد: پیوندهای عمیق میان ایران و عراق به برکات حرم ها و اعتاب مقدس ائمه معصومین(ع) در این ۲ کشور است.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط های خوبی میان نهادها و سازمان‌های ایران و عراق شکل گرفته است و تفاهم‌نامه هایی امضا شده که امیدواریم این ارتباطات حرکت زائران اربعین را تسهیل کند.

قندیل با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای برگزاری امن پیاده روی اربعین ، گفت: شرایط امنیتی زائران از مرزهای ورودی به عراق و همچنبن شهرهای زیارتی این کشور همچون نجف و کربلا، کاظمین و سامرا نیز اندیشیده شده است.

قندیل در پایان اظهار کرد: خدمات بسیاری را جهت استقبال باشکوه از زائران ایرانی در نظر گرفته‌ایم که خدمات پزشکی، اسکان و تغذیه مناسب بخشی از این خدمات هستند.

سفیر عراق در ایران، صبح امروز با سفر به قم با تعدادی از مراجع تقلید از جمله آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی و جعفر سبحانی و همچنین آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) دیدار و گفت و گو کرد.

۷۴۰۴/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد