راه اندازی پرواز مشهد_بیشکک روابط اقتصادی با قرقیزستان را تسهیل می‌کند


راه اندازی پرواز مشهد_بیشکک روابط اقتصادی با قرقیزستان را تسهیل می‌کند

استاندار خراسان رضوی گفت: راه اندازی خط پروازی مستقیم «مشهد-بیشکک» توسعه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور را تسهیل می‌کند.

راه اندازی پرواز مشهد_بیشکک روابط اقتصادی با قرقیزستان را تسهیل می‌کند
به گزارش فانوس، علی‌رضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در تشریح دستاورد‌های سفر اخیر خود به جمهوری قرقیزستان، گفت: علاوه بر نشست‌های امنیتی و انتظامی که در بیشکک برگزار شد، نشستی هم با تعداد قابل ملاحظه‌ای از تجار و تولید کنندگان خراسانی داشتیم.

او ادامه داد: امیدواریم موانع موجود در حوزه حمل و نقل بین دو کشور با تعامل معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و اتاق بازرگانی برطرف شود تا شاهد تاثیرات مثبت در این زمینه باشیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: جهت حل مشکلات تجار و روابط بین دو کشور ایران و قرقیزستان باید خط پروازی مستقیم «مشهد-بیشکک» راه اندازی شود.
رزم حسینی افزود: با همکاری و تعامل اتاق بازرگانی می‌توان این خط پروازی را که دارای توجیه اقتصادی است، راه اندازی کرد.

او تصریح کرد: در ادامه سفر به قرقیزستان از تعدادی واحد صنعتی تولیدی فعال در منطقه آزاد بیشکک بازدید کردیم که توسط ایرانیان خراسانی و مشهدی اداره می‌ شد و محصولاتشان فروش خوبی هم در بازار دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در این سفر مقرر شد متناسب با موافقتنامه امنیتی و انتظامی بین ایران و قرقیزستان حدود ۳۰۰ کالا به صورت ترجیحی و تخفیفی از طرف ایران به کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا صادر و در مقابل ۵۰۰ کالا از آن کشور‌ها به ایران وارد شود.

رزم حسینی با اشاره به اهمیت اصلاح فرآیند‌های صدور مجوز و کسب و کار در خراسان رضوی، افزود: اقدامات خوبی در این حوزه در حال انجام است که در جلسه آینده شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت، گزارش جامعی از روند اجرایی اصلاح فرآیند‌ها ارائه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا