خسارت پنج میلیاردریالی آتش سوزی به 292 هکتار از مراتع بادامستان طارم


خسارت پنج میلیاردریالی آتش سوزی به 292 هکتار از مراتع بادامستان طارم

زنجان - ایرنا - بر اساس اعلام مدیریت بحران استان زنجان با توجه به آخرین برآوردهای انجام گرفته در اثر آتش سوزی پنج میلیارد ریال به 292 هکتار از مراتع ارتفاعات چفتان در منطقه بادامستان شهرستان طارم و مراتع منطقه لار شهرستان زنجان خسارت وارد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با استفاده از سامانه جی پی اس برآورد دقیقی از خسارت و وسعت آتش سوزی مراتع ارتفاعات چفتان در منطقه بادامستان شهرستان طارم و مراتع منطقه لار شهرستان زنجان انجام گرفت.

توحید سلیمی افزود: پیش از این اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان میزان وسعت آتش سوزی این منطقه را ۵۰۰ هکتار اعلام کرده بود که برآورد تخمینی بوده و با توجه به اهمیت این حادثه بررسی بیشتری انجام گرفت.

وی اضافه کرد: در ارتباط با این حادثه سه نفر متخلف راکب موتورسیکلت که به صورت عمدی نسبت به آتش سوزی اقدام کرده بودند، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

این مسئول ادامه داد: این آتش سوزی در وسعت محدودتری آغاز شد ولی وزش باد شدید به گستردگی حریق منتهی شد.

وی با تاکید بر اینکه نبود آگاهی های کافی موجب شده برخی ها به عمد حوادثی از قبیل آتش سوزی مراتع و عرصه های ملی را رقم بزنند، گفت: اطلاع رسانی های مستمر از سوی رسانه های جمعی و نهادینه کردن آن در بین عموم می تواند عوارض ناشی از بی توجهی ها و سهل انگاری ها را به مراتب کاهش دهد.

سلیمی افزود: خسارت وارده شده تبعات مختلف اجتماعی را بر جا ی می گذارد و این موضوع مهم کمتر مورد توجه قرار می گیرد چرا که نابودی طبیعت حتی با تخصیص اعتبارات به حالت اولیه خود باز نمی گردد.

وی اظهار داشت: آمادگی دستگاههای عضو ستاد پیشگیری و هماهنگی فرماندهی عملیات در پاسخ به بحران در حادثه یاد شده مثبت ارزیابی شد و با توجه به گستردگی آتش سوزی، در مرحله اول از نیروهای منطقه و سپس ازنیروهای استان برای مهار آتش بکارگیری شد.

به گزارش ایرنا حریق، ظهر سه شنبه /۲۶ شهریور ماه جاری/ در اراضی روستای تفتان واقع در منطقه بادامستان شهرستان طارم، آغاز شد که با حضور نیروهای ارتش، سپاه، منابع طبیعی، محیط زیست، جهاد کشاورزی، اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری زنجان در ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز چهارشنبه /۲۷ شهریور ماه جاری/ اطفا و مهار شد.

۹۶۴۶/۳۰۸۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور