وزیر ارشاد گفت: فضای مجازی در حال حاضر فضای حقیقی فعالیت‌های فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید عباس صالحی وزیر ارشاد اظهار داشت: ما از طریق گزارش‌های ماهانه و سالانه ارسالی از ادارات کل استان‌ها به‌نحوی در جریان کارها و اقدامات و تلاش‌های همکاران در دورترین نقطه ایران هم قرار می‌گیریم و همواره سعی داشته‌ایم که پیگیر مطالبات و خواسته‌های آنها در هیئت دولت باشیم.

وی با بیان اینکه باید جایگاه و موقعیت خودمان را در فضای کاری و حوزه کارکردی تقویت کنیم، افزود: زمانی که بتوانیم در جامعه با عملکرد مطلوب خود نسبت به وزارتخانه‌های دیگر پیشی بگیریم و حضورمان را در پیشبرد اهداف و آرمان‌های ایران اسلامی در جامعه پررنگ‌تر و با ارزش‌تر جلوه دهیم آن وقت می‌توانیم مطالبات خود را با زبان رسا و محکم در همه زمینه‌ها و در هر کجا بیان کنیم.
صالحی با تاکید بر تحقق مرجعیت‌سازی وزارت ارشاد در جامعه بیان کرد: واگذاری مسئولیت دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی و ریاست کارگروه فضای مجازی استان‌ها با نگاه مرجعیت‌سازی به ادارات کل صورت گرفته است و وزارتخانه نیز با قبول مسئولیت رصد فرهنگی، مرکز پایش فرهنگی کشور و ریاست کارگروه فرهنگی دولت در راستای تحقق این امر مهم قدم برداشته است که همت و تلاش روزافزون تک تک کارکنان این وزارتخانه را می‌طلبد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فضای مجازی در حال حاضر فضای حقیقی فعالیت‌های فرهنگی است، گفت: بنابراین آینده حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این بستر تعریف می‌شود.
وی رونق اقتصاد فرهنگ و هنر در استان‌ها را ضروری دانست و تصریح کرد: برای رسیدن به این امر مهم استان‌ها باید با الگوگیری از شهرهای خلاق عملا به شبکه‌های شهرهای خلاق بپیوندند تا علاوه بر جذب سرمایه به شهرها در شکل‌گیری قطب‌های فرهنگی و هنری قدم بردارند.
وزیر ارشاد احداث خیابان‌ها و گذرهای فرهنگ و هنر را نیز در رونق اقتصاد فرهنگ و هنر استان‌ها مهم برشمرد و افزود: جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران از کانال‌های فرهنگ و هنر سود هنگفتی را در آینده‌ای نزدیک در راستای اشتغالزایی در استان‌ها دارد.