جامعه عرق عمیق فرهنگ دینی دارد / رویدادهای نوین کانون های مساجد قابل تقدیر است


جامعه عرق عمیق فرهنگ دینی دارد / رویدادهای نوین کانون های مساجد قابل تقدیر است

صالحی با اشاره به اینکه فشارها و تهدیدهای فرهنگی جامعه غربی علیه کشور گفت: شاید کاهلی در امر واجبات دینی باشد اما جامعه عرق عمیق فرهنگ دینی دارد و این مسئله در رویدادهای مذهبی و به ویژه در ماه محرم دیده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «سید عباس صالحی» امروز (28 شهریورماه) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان چشم اندازی برای برنامه های آینده فرهنگ و هنر ترسیم کرده است که در قالب این بیانیه باید راهبردهای فرهنگی خود را برنامه ریزی کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: زمان که انقلاب اسلامی در حال پیروزی بود همه فکر می کردند که ایران یکپارچه یک رویا خواهد بود اما پس سال ها و اتفاقات و رویدادهای که در مسیر انقلاب اسلامی رخ داد به دنیا ثابت کردیم که ایران برای همیشه یکپارچه خواهد ماند.

این مقام مسئول افزود: حتی تهدید جنگ که به 2888 روز دفاع مقدس منجر شد پس از پیروزی رزمندگان اسلام خیلی از معادلات جهانی در خصوص ایران را بهم زد و توانست قدرت نظام و دفاعی کشور را به جهانیان ثابت کند.

صالحی عنوان کرد: آنچه که این رویدادها را در یک نظام یکپارچه ایجاد کرد نظام اجتماعی منسجم مبتنی بر اتکا دینی جامعه بود که حتی با ترورهای نافرجام منافقین در سال های 60 و سال های متمادی نتوانستم این انسجام دینی را دگرگون کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فضای داخلی کشور در 40 سال بعد از پیروزی انقلاب شاهد بسیاری از تلاطم ها و تحریم ها و ناملایمات بود اما جامعه در کنار نظام به مقابله با این تهدیدها ایستاد.

وی خاطر نشان کرد: برنامه های جامع دشمنان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است و تمام تلاش های خود را می کنند تا این وعده آنها محقق شود اما ملت ایران همیشه این توطئه های مذبوحانه را خنثی کرده اند.

صالحی با اشاره به اینکه تحریکات و اتفاقات بهمن سال 96 نیز بر اساس براندازی برنامه ریزی شده بود، یادآور شد: تاکنون صدام حسین، منافقین و حتی آمریکا بر این اساس یک برنامه تئوریزه می شوند که اگر بتوانند بر مردم ایران فشار بیاورند می توانند یک تحول سیاسی و اجتماعی در کشور ایجاد کنند اما تاکنون حتی آمریکا در برنامه اخیر خود شکست خورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این مطلب که فشارها و تهدیدهای فرهنگی جامعه غربی علیه کشور زیاد است، اظهار داشت: شاید کاهلی در امر واجبات دینی باشد اما جامعه عرق عمیق فرهنگ دینی دارد و این مسئله در رویدادهای مذهبی و به ویژه در ماه محرم دیده شد.

وی اقدامات انجام شده در سطح مساجد کشور را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: رویدادهای نوین کانون های مساجد قابل تقدیر است و احکام شورای هماهنگی کانون های مساجد گام محکمی برای برنامه ریزی های فرهنگی در سطح مساجد کشور خواهد شد.

پایان پیام/365

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن