رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان از کاهش محسوس دمای هوا به میزان 5 تا 6 درجه از اوایل هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بهرام چاره خواه روز پنجشنبه در گفت و گو با بیان این مطلب اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی هفته آینده با نفوذ جریانات سرد و خُنک از عرض‌های شمالی به کردستان، این استان شاهد کاهش دما است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان اضافه کرد: همچنین در مدت یاد شده در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب سرعت وزش باد قابل ملاحظه و کاهش شدید خواهد بود و این پدیده از صبح یکشنبه 31 شهریور تا صبج چهارشنبه سوم مهر در آسمان کردستان تداوم دارد و بر اغلب مناطق استان تاثیر گذار خواهد بود.

وی گفت: ایجاد سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی از مخاطره‎های این پدیده جوی بوده و توصیه می‌شود سبزیجات و سیفی جات نظیر گوجه فرنگی، خیار، کدو، بادمجان و فلفل برداشت و به انبارهای استاندارد منتقل شود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: استفاده از ریز مغزی های توصیه شده توسط کارشناسان جهاد کشاورزی برای افزایش مقاومت گیاهان نسبت به سرما، خودداری از انجام هرس درختان در روزهای آینده، عدم استفاده از کدوهای ازته و سرک در مزراع و باغات و محافظت از کندوهای زنبور عسل با توجه کاهش محسوس دما از دیگر توصیه های هواشناسی در این مدت است.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته نیز سردترین دماهای استان با نیم درجه بالای صفر در بابارشانی، 1.4 درجه در سراب شهرک و 2.2 درجه در قاملو به ثبت رسیده است و گرمترین نقاط استان نیز با 35 ، 34 و 32 درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب در سروآباد، سنندج و مریوان بود.