به گزارش افکارنیوز،
سازمان «دفاع شهری» عربستان سعودی امروز (پنجشنبه) ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی، مانور به صدا در آمدن آژیرهای خطر را در شهر ریاض و چند شهر دیگر برگزار کرد.

اخبار بین الملل- به نوشته پایگاه خبری روزنامه الریاض، هدف از این مانور که همزمان در استان‌های «الدرعیه»، «الخرج» و «الدلم» برگزار شد؛ بررسی آمادگی سیستم‌های هشدار اعلام شده است.

این سازمان همچنین ویدوئی را منتشر کرده که در آن نوع آژیرهای خطر و معانی هر کدام را برای مردم توضیح می‌دهد. به نظر می‌رسد حملات متعدد پهپادی و موشکی یمنی‌ها و از جمله حمله روز شنبه گذشته به تأسیسات نفتی آرامکو، سعودی‌ها را به فکر آمادگی برای حملات آتی واداشته است.

«مجتهد» افشارگر معروف عربستان شب گذشته (چهارشنبه) در توئیتی نوشت: «آل سعود، این دفعه، از ترس سرنوشت نفت و جنگی که آن‌ها را ریشه‌کن کند، مسئله را (حملات یمنی‌ها) را جدی گرفته‌اند و به این یقین رسیده‌اند اگر اوضاع را در نیابند، زوالشان [قطعی] است».

ارتش یمن شنبه (۲۳ شهریور| ۱۴ سپتامبر) اعلام کرد که با ده فروند پهپاد تهاجمی به تأسیسات نفتی سعودی در «بقیق» و «خریص» واقع در شرق عربستان سعودی حمله کرده است. ارتش یمن هدف از این حمله را پاسخ به تهاجم نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن و محاصره این کشور طی چند سال گذشته عنوان داشته است.

بر اثر این حمله، ۵۰ درصد از تولید نفت سعودی کاهش یافت و قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/ص