دریادار سیاری: دریا‌های آزاد متعلق به همه ملت‌ها هستند


دریادار سیاری: دریا‌های آزاد متعلق به همه ملت‌ها هستند

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به سابقه همکاری موفق آذراب با ارتش گفت: نیرو‌های مسلح هرجا نیاز باشد از ظرفیت صنایع کشور استفاده می‌کنند.

دریادار سیاری: دریا‌های آزاد متعلق به همه ملت‌ها هستند

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در حاشیه برگزاری اجلاسیه امیران و ۱۴۰۰ شهید ارتش استان مرکزی ذیل کنگره ملی نقش امام راحل در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا در خصوص حضور ناو سهند در آب‌های آزاد و خلیج مکزیک در سال جاری بیان کرد: خلیج مکزیک هدف ما نیست. چند سال پیش اعلام شد مطابق با قوانین بین‌المللی ما هم می‌توانیم در آب‌های آزاد دنیا حضور داشته باشیم و به فرموده فرمانده معظم کل قوا ایران هیچگاه اهل تعدی و تجاوز به مرز‌های آبی دیگر کشور‌ها نیست، اما دریا‌های آزاد متعلق به همه ملت‌هاست و ایران هم در این آب‌های آزاد حاضر خواهد بود.

وی گفت: ایران نه تنها در محدوده خلیج مکزیک بلکه در اقیانوس اطلس، هند جنوبی، آرام و دریای مدیترانه و آب‌های آزاد توانمندی حضور داشته و دارد و از این پس هم حضور خواهیم داشت.

وی همچنین در خصوص حمایت نیرو‌های مسلح از صنایع جهت بازگشت به تولید گفت: نیرو‌های مسلح همواره از صنایع موجود در کشور، صنایع نظامی مربوط به وزارت دفاع، یا شرکت‌های خصوصی در دوران جنگ و سازندگی و ساخت تجهیزات استفاده کرده و می‌کند و ان شاالله که مسئولان امر مشکلات صنایع را حل می‌کنند، اما این صنایع بدانند که نقش آن‌ها در پیشرفت کشور تا چه میزان مفید و موثر بوده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به سابقه همکاری شرکت آذرآب اراک با ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در زمان تعمیرات اساسی ناو جمهوری اسلامی خارک، تصمیم به تغییر کامل سیستم ناو گرفته شد و تنها جایی که به ارتش کمک کرد و این کار را انجام داد و افتخاری برای کشور شد شرکت آذرآب اراک بود و هر جا که لازم باشد از صنایع استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اگر امروز تمامی امکانات نظامی، ناو، زیردریایی، تانک هواپیما و رادار و ... ساخته می‌شود تنها به واسطه تلاش نیرو‌های مسلح کشور نیست بلکه بخش اعظمی به واسطه کمک دانشگاه ها، شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان محقق می‌شود که همگی با نیرو‌های مسلح ارتباط دارند و ما به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به دیگر خبرنگاران در خصوص رفتار‌های امریکا در روز‌های اخیر با تاکید بر این‌که «این تنش‌ها بین ایران و امریکا مربوط به امروز نیست بلکه از زمان پیروزی انقلاب تا کنون این تنش‌ها با دشمن استکباری وجود داشته است»، بیان کرد: هدف دشمن استکباری نابودی این کشور و انقلاب است و اگر خواهان ارتقای کشور، انقلاب، هویت و عظمت و بزرگی خود هستیم حتما باید در مقابل دشمن تا دندان مسلح محکم بایستیم. تا امروز ایستاده‌ایم و پیروز بوده‌ایم و قطعا دشمن در آینده به مانند همیشه شکست خواهد خورد.

سیاری با اشاره به این‌که «امروز درگیر جنگ نرم هستیم؛ چراکه دشمن از طریق جنگ سخت به جایی نرسید»، گفت: امروز دشمن به دنبال آن است که از طریق تهاجم فرهنگی یا فشار‌های افتصادی و تحریم اهداف خود را پیاده کند که در این راستا ما باید با بصیرت و آگاهی در برابر دشمن بایستیم.

وی افزود: این اجلاسیه‌ها و یادواره و کنگره‌ها فقط به منظور بزرگداشت یاد و خاطره شهدا نیست بلکه یک عملیات در مقابل جنگ نرم دشمن است و باید به صورت کامل توسط رسانه‌ها پوشش داده شود تا دشمن این عملیات‌ها را با حضور حداکثری مردم ببیند و متوجه میزان آمادگی بالای مردم و جوانان این سرزمین شود. دشمن اگر بخواهد به ما آسیبی وارد کند سود و ضرر را محاسبه می‌کند، اگر سود داشته باشد وارد تعرض می‌شود، ولی طی ۴۰ سال اخیر هر بار تعرض کرده تنها متضرر بوده است و به همین دلیل به کشور ما نزدیک نشد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی نقش امام راحل در دفاع مقدس گفت: امام خمینی (ره) از نظر جغرافیایی به استان مرکزی تعلق دارد و در واقع افتخاری برای استان مرکزی است، اما تاکنون نقش امام راحل در دفاع مقدس به صورت شایسته تحلیل و طرح نشده است. این امر کار کسانی است که از ابتدای انقلاب در صحنه بوده و در جریان موضع گیری امام بوده اند. اگر روی این موضوع کار شود عظمت امام در بحث هدایت و فرماندهی مردم و سپس نیرو‌های مسلح در مقابل دشمن مشخص می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا