مدرسه 2 کلاسه خیری در روستای رحیم آباد زاهدان افتتاح شد


مدرسه 2 کلاسه خیری در روستای رحیم آباد زاهدان افتتاح شد

زاهدان- ایرنا- مدرسه 2 کلاسه خیری امروز/پنجشنبه/ در روستای رحیم آباد چشمه زیارت زاهدان در آستانه بازگشایی مدارس با حضور شماری از مسئولان و مردم محلی افتتاح شد.

سرپرست اداره‌کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این مدرسه با زیربنای ۷۸ متر مربع با اعتبار ۱۱۰ میلیون تومان ساخته شده است.

رضا سرحدی‌نیا افزود: با بهره‌برداری از این مدرسه ۴۹ دانش‌آموز روستای رحیم آباد چشمه زیارت‌ زاهدان از فضای آموزشی استاندارد بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۴۹۰ کلاس درس در قالب ۹۹ مدرسه در سیستان و بلوچستان‌به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: برای راه‌اندازی این مدارس بیش از هزار و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با قدردانی از همت والای خیران در ساخت مدارس سیستان و بلوچستان افزود: ۷۶ مدرسه با ۳۶۹ کلاس درس از مجموع این مدارس با همت و مشارکت خیران مدرسه ساز ساخته شده است.

سرحدی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به نرخ ۱۴ برابری تعداد موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه‌ی اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه‌سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.
وی گفت: از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها