پنجمین دوره فستیوال فیلم ویوا (VIVA) در سارایوو


پنجمین دوره فستیوال فیلم ویوا (VIVA) در سارایوو

مراسم افتتاحیه پنجمین دوره فستیوال فیلم ویوا با حضور شخصیت های فرهنگی و سینمایی بوسنیایی و نمایندگان فرهنگی کشورهای خارجی آغاز شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از سارایوو؛ پنجمین دوره فستیوال فیلم ویوا (VIVA) در سارایوو با حضور فیلمهای ایرانی برگزار شد.
مراسم افتتاحیه پنجمین دوره فستیوال فیلم ویوا با حضور شخصیت های فرهنگی و سینمایی بوسنیایی، نمایندگان فرهنگی کشورهای خارجی و با اکران مستند روسی "در جست و جوی سانتا" آغاز شد.
در این مراسم، "امیرحسین نوری" رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین، "والنتین اینزکو" نماینده عالی جامعه بین الملل در بوسنی و هرزگوین و نمایندگانی از سفارتخانه های ایتالیا، روسیه، اسلوواکی حضور داشتند.
فستیوال فیلم ویوا از سال 2015 تاکنون هر ساله میزبان فیلم های مستند و کوتاه با موضوع های محیط زیست، مذهب و گردشگری است.
در پنجمین دوره این فستیوال بیش از 100 فیلم مستند و کوتاه از کشورهای مختلفی چون بوسنی و هرزگوین، صربستان، کرواسی، روسیه، رومانی، فرانسه، انگلستان، ایتالیا، آلمان، مجارستان، لهستان، ترکیه، سوئیس، نروژ، آمریکا، برزیل، کلمبیا، ایران، ژاپن، اندونزی، امارات متحده عربی و هند برای کسب عنوان برتر و جایزه بهترین فیلم کوتاه رقابت می کنند.
دو سی سی آب ساخته "مهدی فلامرزی"، خانه عروسک ساخته "رضا گلچین"، ایران تور ساخته "بنیامین بلوچی" و فراموش شده ساخته "مهناز رکنی" به نمایندگی از ایران در این رویداد حضور دارند.
پنجمین دوره فستیوال فیلم ویوا، 18 تا 22 سپتامبر در 17 شهر بوسنی و هرزگوین برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب