9پروژه آموزشی در قم به بهربرداری می رسد


9پروژه آموزشی در قم به بهربرداری می رسد

معاون آموزش و پرورش قم گفت:همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 9 پروژه آموزشی در استان از محل اعتبار ملی به بهره‌برداری می‌رسد.

9پروژه آموزشی در قم به بهربرداری می رسد
به گزارش فانوس، سهراب مقدمی، معاون آموزش و پرورش استان قم در نشست خبری تور ویژه خبرنگاران استان که در سالن جلسات خانه معلم برگزار شد، از بهره‌برداری ۹ پروژه آموزشی خبر داد و گفت: از بین ۱۷ پروژه جدیدالاحداث آموزشی که از محل اعتبار ملی و کمک خیرین استان انجام می‌شود، ۹ طرح آن همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید قابل بهره‌برداری خواهد بود.

او افزود: از تعداد ۹ طرح قابل بهره‌برداری ۴ طرح آن در منطقه پردیسان، دو طرح آن در بخش کهک و سه طرح دیگر نیز در ناحیه سه آموزش و پرورش ساخته می‌شود.

معاون آموزش و پرورش استان قم با بیان اقدامات انجام‌شده در راستای آماده‌سازی محوطه و فضای مناسب آموزشی یادآور شد: تعمیرات اساسی ۴۰ سرویس بهداشتی، ایزوگام ۲۵ مدرسه، آسفالت ۴۶ محوطه آموزشی و تعمیر سیستم گرمایشی و سرمایشی ۴۲ مدرسه پیش از سال تحصیلی انجام‌شده است.

مقدمی در ادامه افزود: در حال حاضر ۲۰ میلیارد ریال صرف تجهیزات تکمیلی مدارس شده که با تعمیر وسایل فرسوده، حدود ۱۲ میلیارد ریال در این زمینه صرفه‌جویی داشتیم و در ۶ مهرماه نیز کاروان تجهیزات ورزشی با اولویت مدارس کم برخوردار به توزیع لوازم ورزشی می‌پردازد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش قم در این نشست خبری اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های حوزه سلامت به‌کارگیری نیروی انسانی کارآمد است که در حال حاضر استان قم با ۶۰۰ معلم تربیت‌بدنی که ۵۰ درصد از آن‌ها دارای مدرک بالاتر از فوق‌لیسانس بوده به آموزش تخصصی دانش آموزان اشتغال دارند.

مجتبی رمضان بیگی تصریح کرد: از پایه اول تا دوازدهم این درس مستمراً در جدول برنامه هفتگی تکرار شده و دارای محتوای آموزشی ثابت و مشخصی است که با عنوان مؤلفه دیگر و راهنمای تدریس در اختیار همکاران قرار می‌گیرد.

او در زمینه تأمین تجهیزات و امکانات موردنیاز درس تربیت‌بدنی افزود: استان قم با ۱۰۰ فضای ورزشی سرپوشیده و سه استخر شنای فعال و همچنین یک استخر نیمه‌کاره در حال بهره‌برداری در منطقه کم برخوردار استان، تا حدی توانسته نیاز‌های حوزه تربیت‌بدنی دانش آموزان را برطرف کند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم رسالت این حوزه را اجرای هرچه مطلوب‌تر درس تربیت‌بدنی دانست و گفت: فعالیت ۱۶۰ مدرسه مروج سلامت، اجرای طرح وارنیش فلوراید تراپی در بین ۱۲۰ هزار دانش‌آموز استان قم و جلوگیری از مشکل شایع پدی کلوزیس از دیگر اقدامات این حوزه به شمار می‌رود.

او با اشاره به کسب رتبه‌های برتر کشوری و جهانی توسط دانش آموزان قمی یادآور شد: با توجه به اهمیت آموزش مهارت‌های پایه و بنیادین درس تربیت‌بدنی در دوره ابتدایی ملزم به افزایش ساعات این درس و اجرای برنامه‌هایی از قبیل المپیاد‌های درون مدرسه‌ای و ورزش صبحگاهی و ... خواهیم بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قم نیز تقویت بنیه علمی دانش آموزان را یکی از عوامل موفقیت آن‌ها در امتحانات نهایی معرفی کرد و افزود: امسال باوجود تثبیت پایه دوازدهم و اولین تجربه آن، ۹۰ درصد دانش آموزان در امتحانات نهایی نمره قبولی را کسب و در این زمینه رتبه پنجم کشوری را به دست آوردیم.

حسین یاری ۳۳ درصد از پوشش تحصیلی را در هنرستان‌های استان دانست و گفت: استان قم با فعالیت ۳۲ هنرستان فنی و حرفه‌ای و ۴۳ هنرستان کاردانش رشته‌های متنوع و پرکاربردی را به هنرجویان ارائه می‌کند.

او با اشاره به کسب افتخارات دانش آموزان قمی در مسابقات و المپیاد‌های علمی به‌ویژه کنکور سراسری خاطرنشان کرد: علاوه بر کسب رتبه نخست رشته زبان طی چند سال متوالی دانش آموزان ما توانستند ۶ رتبه زیر ۱۰۰ و ۴۰۴ رتبه زیر سه هزار را از آن خود کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق