کاهش فشارخون با گرمادرمانی


کاهش فشارخون با گرمادرمانی
بر اساس نتیجه یک مطالعه تازه، افرادی که در وضعیت خوابیده دچار افزایش فشارخون میشوند ، میتوانند با کمک پدهای گرمایشی فشارخون خود را کاهش دهند.

به گزارش مهر،« فشارخون سوپاین» حالتی هست که در آن شخص در وضعیت خوابیده دچار افزایش فشارخون میشود . در نیمی از اشخاص ابتلا به نارسایی خودایمنی، که قسمتی از سیستم عصبی تنظیم کننده عملکردهای بی اراده مانند فشارخون و تپش قلب دچار اخلال میشود، این مشکل تشخیص داده میشود.

افزایش فشارخون در زمان شب با اسیب به قلب و کلیه ها رابطه دارد. همچنین میتواند باعث افزایش میزان ادرار شود.

پژوهشگران دانشگاه واندربیلت تنسی آمریکا، ۱۰ مریض ابتلا به نارسایی خودایمنی و فشارخون سوپاین با متوسط سنی ۷۶ سال را موردمطالعه قرار دادند. فشارخون سیستولیک( عدد بالایی) این اشخاص در وضعیت خوابیده ۱۶۸ mm Hg هست.

در طول دو شب مطالعه، شرکت کنندگان در شب نخست در زیر قسمت بالایی بدن شان پد گرمایشی با گرمای ۳۷. ۷ درجه سانتی گراد گذاشته گردید و در شب دوم پد بدون گرم شدن گذاشته شده بود. فشارخون سوپاین شان هر دو ساعت یکبار از ساعت ۸ شب تا ۸ صبح اندازه‌گیری گردید و گرمادرمانی از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح بر روی آن ها انجام گردید.

پژوهشگران مشاهده کردند گرمادرمانی بکارگرفته شده در زمان مقطع خواب باعث کاهش فشارخون سیستولیک گردید. با وجود کاهش فشارخون شبانه، گرمادرمانی باعث کاهش میزان تولید ادرار شبانه یا بهبود اُفت غیرمنتظره فشارخون صبح نشد.

پژوهشگران برانجام تحقیقات بیش تر در این زمینه تأکید دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید