مصرف همزمان آهن با چای سبز باعث از بین رفتن خواص این نوشیدنی سالم می‌شود


مصرف همزمان آهن با چای سبز باعث از بین رفتن خواص این نوشیدنی سالم می‌شود
چای سبز یک آنتی اکسیدان قدرتمند هست ولی پژوهشگران متوجه شدند استفاده این نوشیدنی سلامت همراه با آهن رژیمی باعث کاهش خاصیت های آن میشود.

به گزارش مهر، « ماتام ویجی کومار»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، در این مورد میگوید: « درصورتی که پس از یک وعده غذایی مملو از آهن، چای سبز بنوشید؛ ترکیب اصلی موجود در این چای با آهن پیوند خواهد یافت.»

او در ادامه می افزاید: « در صورت این پیوند، چای سبز خواص آنتی اکسیدانی اش را از دست میدهد . به خاطر بهره گیری از فایده های چای سبز، برترین راه این هست که با ماده های خوراکی مملو از آهن استفاده نشود.»

ماده های خوراکی مملو از آهن شامل گوشت قرمز و انواع سبزی های خوردنی پهن برگ مانند اسفناج و کلم هستند. به گفته پژوهشگران، نتیجه شبیه در خصوص مکمل های آهن هم صدق میکند.

پژوهشگران متوجه شدند EGCG، ترکیب اصلی موجود در چای سبز، بازدارنده از میلوپراکسیداز میشود . میلوپراکسیداز آنزیمی ضدالتهابی هست که از طریق سلول های سفید خون در زمان التهاب ازاد میشود.

زمانی که EGCG و آهن هم زمان باهم استفاده میشوند، EGCG پیوندخورده با آهن توانایی اش را در جلوگیری از میلوپراکسیداز از دست میدهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...