به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، سرهنگ حمید معین در نشست خبری در جمع خبرنگاران خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته اظهار کرد: این برنامه ها با هدف تقویت روحیه ایثار و شهادت و بازگو کردن رشادت های رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس برگزار می شود.

وی با دعوت از آحاد مردم استان برای حضور پرشور در ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس، برای مراقبت از وطن بود و تعداد اسرای دشمن از بیش از 38 کشور بود که نشان‌دهنده جنگ ایران با کشورهای زیادی بوده است.

معاون اجرایی سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی نخستین برنامه هفته دفاع مقدس را رژه نیروهای مسلح و بسیجیان در مراکز شهرستان‌های استان در 31شهریورماه عنوان کرد.

وی یاداورشد: دفاع مقدس تنها جنگی است که تمامیت اراضی کشور حفظ شد، ارزش ها، فرهنگ و آرمان های این مهم باید به آیندگان منتقل شود تا نقشه راهی باشد.

معین برگزاری رژه نیروهای مسلح،صبحگاه مشترک،گلباران مزار شهدا، برگزاری اردوهای جهادی و اعزام کاروان‌های راهیان نور،همایش پیشکسوتان دفاع مقدس و مسابقات فرهنگی-ورزشی را ازجمله سایر برنامه‌های پیش بینی شده اعلام و گفت: بازسازی عملیات بازی دراز در شهرستان گرمه و اجرای نمایش‌های خیابانی برای نخستین بار از جمله ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان است.

وی همچنین از افتتاح 68 پروژه محرومیت زدایی در مناطق محروم استان طی این هفته خبر داد.

مسئول مرکز حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس بسیج و سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی هم دراین نشست گفت: 125 عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در این استان به چاپ رسیده است.

حیدرعلی پورزاهد اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس از سه کتاب جدید در این حوزه رونمایی خواهد شد و همچنین هشت عنوا ن کتاب نیز آماده چاپ است.

وی در پایان با اشاره به برگزاری 24 یادواره شهدا از ابتدای سال 98 در استان گفت : از این تعداد 15 یادواره با محوریت مسجد و پایگاه بسیج، هشت یادواره با محوریت حوزه‌های مقاومت و یک یادواره شهرستانی برگزار شده است.پیش بینی می شود تا پایان سال 98 بیش از 170یادواره شهید در خراسان شمالی توسط این نهاد برگزار شود.

انتهای خبر/

منیژه سهرابی راد