تئاتر «از رویا تا واقعیت» در کرمان به روی صحنه رفت


تئاتر «از رویا تا واقعیت» در کرمان به روی صحنه رفت

کرمان - ایرنا - تئاتر مذهبی و بدون کلام 'از رویا تا واقعیت' به کارگردانی مهرداد کامران شامگاه چهارشنبه در هجدهمین روز از محرم به روی صحنه رفت و اجرای این اثر به مدت 10 شب در شهر کرمان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، تئاتر 'از رویا تا واقعیت' یک تعزیه نیست و این تئاتر در سبک بدون دیالوگ ضمن نمایش واقعه عاشورا از روز تاسوعای حسینی تا شهادت حضرت رقیه(س) را به تصویر می‌کشد.

تئاتر از رویا تا واقعیت با حضور ۴۰ بازیگر و ۳۰ نفر عوامل از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه روز ۲۸ شهریورماه سال جاری به مدت ۱۰ شب در محل تکیه قاسم بن الحسن(ع) واقع در کوچه شماره هشت خیابان ابوذر جنوبی کرمان نمایش داده می شود.

این اثر علاوه بر محتوای غنی فرهنگی در بازسازی واقعه کربلا توسط جمعی از جوانان کمتر از ۲۲ سال کرمانی تهیه و تدارک دیده شده که از این حیث در نوع خود بی‌نظیر است.

عوامل این تئاتر رضا برآورده و علی کریمدادی تهیه کننده، وحید مقتدری بازیگردان، محمد رئیسی دستیار اول کارگردان، مائده مددی دستیار دوم کارگردان، محمدعلی مشهدی مشاور مذهبی، امیرحسین اشرف عسکری مشاور کار، مسعود کامران و سمیره بهنام‌فر طراح دکور، فرشید توکلی و محمدعلی رضایی پشتیبانی، الیاس موسی‌پور تدارکات، ابولفضل اسدی طراح پوستر، فاطمه ثمره افشار طراح لباس، محمدحسین تیتونی انتظامات، محمدحسین میرزایی و نگین حیدری مدیر صحنه، فرناز رستمی و فرناز علی‌فرسنگی منشی صحنه و سعید نظری نور و صوت را برعهده داشتند.

همچنین بازیگران تئاتر از رویا تا واقعیت ازجمله محمد رئیسی، محمدرسول بهرام‌نژاد، مسعود کامران، محمد زارستان، محمد میرزایی، ابولفضل مددی، علی شاه‌مرادی، نادر دهنوی، امید محمودی، محمدصالح نوروزی، امیرحسین حاتمی، محمدامین نصری، رضا نوروزی، نگین دهنوی، اسماء رستمی، آدینه عسکری، مائده مددی، محدثه نوروزی، کوثر افضلی، مبینا خالقی، فرناز رستمی، یلدا ضیغمی، نگین حیدری، رقیه انصاری، یسنا اله‌دینی، مهدیس نوروزی، ساغر افضلی، ملینا خالقی، فاطمه بهرامی، فاطمه رنجبر، الهه هماهودی، فهیمه افضلی، فائزه قاضی‌زاده، ایلار حاتمی، پریما امیری، فاطمه خردمند و آتنا خلیلی بودند.

تئاتر از رویا تا واقعیت توسط کانون فرهنگی و هنری مساجد به عنوان منتخب نمایش های مذهبی استان کرمان انتخاب شد و قرار است در روز اربعین حسینی در صحن نجف و کربلا به روی صحنه برود.

مهرداد کامران کارگردان کرمانی اثر 'از رویا تا واقعیت' از سن ۹ سالگی فعالیت هنری خود را در صحنه تئاتر آغاز کرد و اکنون با داشتن ۱۹ سال سن به عنوان جوانترین کارگردان استان کرمان شناخته می شود.

کامران پیش از این کار، تئاتر 'از قصه تا غصه' را کارگردانی کرده و در طول زندگی هنری خود به عنوان مجری صحنه و بازیگر فعالیت های هنری بسیاری را به سرانجام رسانده که از این دست می توان به اجرای نقش کودکی امام حسن(ع) در 'ماه غریبستان' اشاره کرد.

۷۴۲۰ / ۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توی 10 ثانیه حدس بزن / چه کسی از دست پلیس فرار کرده؟