عزاداری به همراه اطاعت از خداوند موجب اصلاح جامعه می‌شود


عزاداری به همراه اطاعت از خداوند موجب اصلاح جامعه می‌شود

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) بدون خواندن نماز مورد قبول قرار نمی‌گیرد، اظهار کرد: اگر کسی لباس مشکی پوشید و به درستی اطاعت از خداوند کرد نتیجه‌اش از بین رفتن اختلاس‌ها، خلوت شدن دادگاه‌ها و پر شدن نماز جمعه‌ها است.

عزاداری به همراه اطاعت از خداوند موجب اصلاح جامعه می‌شودبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان روز گذشته 27 شهریورماه، در جمع مردم جورقان با تاکید بر اهمیت توجه به اهداف قیام امام حسین (ع) یادآور شد: حضرت سیدالشهدا در میان معرکه جنگ، جنگ را متوقف کرد و به نماز ایستاد تا به همه بگوید که من برای نماز و برای دین به قیام علیه یزید پرداخته‌ام.
وی افزود: حال مگر می‌شود کسی خود را عزادار امام بنامد و انتظار قبول شدن عزاداری خود را داشته باشد اما نماز نخواند و به آن بی‌توجه باشد.
امام جمعه همدان با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) خاطر نشان کرد: اگر کسی لباس مشکی پوشید و به درستی اطاعت از خداوند کرد نتیجه‌اش از بین رفتن اختلاس‌ها، خلوت شدن دادگاه‌ها و پر شدن نماز جمعه‌ها است.
وی تصریح کرد: عزاداری مقبول شرایطی دارد چرا که شعبان بی‌مخ که زمینه‌ساز سقوط حکومت مصدق و ایجاد کودتای 28 مرداد بود هم مجلس روضه برگزار می‌کرد و هم زنان رقاص فرانسوی را می‌آورد و مجلس رقص برپا می‌کرد و این همان عزاداری‌هایی است که مورد قبول اهل بیت نیست.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که اگر روزانه ده دقیقه برای خداوند وقت بگذاریم و به نماز اهمیت بدهیم بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد، اظهار کرد: هیئتی که در آن به نماز و اهداف امام حسین (ع) توجه شود هیئتی است که حضرت به آن افتخار می‌کند.
وی تاکید کرد: بنا بر فرمایش امام باقر(ع) هیچ حلال زاده‌ای راضی به مرگ اهل بیت نیست و لذا اگر امروز هم در فضای مجازی و حقیقی عده‌ای به شبهه پراکنی علیه دین اسلام و اهل بیت می پردازند باید نسبت به آن‌ها شک کرد.
حجت‌الاسلام شعبانی بهشت رفتن را آسان دانست و گفت: تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که تلاش خود را در رسیدن دستمان به دستان اهل بیت قرار دهیم و این مهم هم با توجه ویژه به نماز و روزه و احکام الهی در دسترس است.
وی با تاکید بر این‌که تا می‌توانید مجلس امام را گرم کنید و به آن اهمیت دهید ابراز کرد: امام حسین(ع) همه چیز خود را در راه خداوند تقدیم کرد و به همین دلیل نیز خداوند همه چیز به امام حسین داده است.
امام جمعه همدان در پایان با بیان این که امیدواریم همه ما با امامان محشور شویم خاطر نشان کرد: امروز وظیفه ما مبارزه با شبهه پراکنی دشمنان است و امیدواریم عربستان که کتابی را با عنوان «یزید امیرالمومنین» منتشر کرده است نیز با مولای خود یزید محشور شوند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی