آموزه‌های قرآنی بهترین الگوی تربیتی کودکان است


آموزه‌های قرآنی بهترین الگوی تربیتی کودکان است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یک استاد علوم قرآنی گفت: آموزه‌های قرآنی بهترین الگو برای تربیت فرزندان و هدایت آن‌ها در مسیر زندگی سعادت‌بخش است.

آموزه‌های قرآنی بهترین الگوی تربیتی کودکان است

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از خبرگزاری مهر قزوین، کارگاه یک روزه آشنایی با سبک زندگی قرآنی ویژه معلمان قرآن استان قزوین روز چهارشنبه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نعمت اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولان تبلیغات اسلامی استان قزوین در محل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

محمد فضلعلی، استاد علوم قرآنی، در این کارگاه آموزشی گفت: در قرآن کریم تمام آموزه‌های تربیتی فرزندان ما وجود دارد و اگر با این کتاب آسمانی بیشتر آشنا شویم راه تربیت کودکان و نوجوانان هموار می‌شود.

وی بیان کرد: برای تأثیرگذاری در تربیت فرزندان باید ابتدا خود را آراسته به برخی رفتارهای قرآنی کنیم تا فرزندانمان الگو بگیرند.

فضلعلی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های والدین در تربیت اصولی فرزندانشان این است که باید صبور باشند و با آرامش و به‌تدریج تلاش کنند رفتار کودکان و نوجوانان خود را تغییر دهند و آن‌ها را با آموزه‌های دینی آشنا کنند.

برای تربیت عجله نکنید

این استاد قرآنی تصریح کرد: نباید برای تربیت عجله کنید و انتظار داشته باشید در کوتاه‌مدت بتوانیم دیدگاه و عقاید و یا رفتار فرزندان خود را به موضوعی متوجه کرده و آن‌ها را مجاب به تحول کنید بلکه این کار باید به‌تدریج و با رعایت اصول منطقی و علمی و نگاه قرآنی صورت گیرد.

وی یادآور شد: باید بستری را فراهم کنید تا فرزندان شما تربیت دینی را بپذیرند و اگر تعاملات ایجابی به شکل مناسب صورت گیرد می‌توانیم مؤثر باشیم.

فرزند خود را با دیگران مقایسه نکنید

فضلعلی تصریح کرد: برای رعایت حجاب باید روش‌های مناسب و علمی را بدانیم و هرگز در این راستا فرزند خود را با دیگران مقایسه نکنید زیرا پیامدهای منفی دارد.

وی اضافه کرد: در احادیث و روایات می‌توان روش‌هایی را یافت که می‌توانند حلال مشکلات باشد و ازآنجاکه انسان‌ها تنوع سلیقه‌ دارند باید شیب سوق دادن ما به تغییر رفتار خیلی کند و ملایم باشد و اگر سناریویی برای فرزندان خود می‌نویسید حتماً با صبوری عمل کنید.

این استاد علوم قرآنی تصریح کرد: معلمان باید با سؤال و جواب و توضیح مناسب بتوانند رگه‌هایی از تربیت‌پذیری را در کودکان پیدا کرده سپس روش تربیتی را پیاده کنند تا نتیجه‌بخش باشد.

فضلعلی گفت: قرآن کریم اسوه احسن را معرفی می‌کند و ما باید در تربیت فرزندان به چالش‌های جوانان و نوجوانان در خصوص ربوبیت و الوهیت پاسخ دهیم.

وی اظهار کرد: باید کاری کنیم خود کودکان از بدی و آسیب‌ها دوری کنند و سراغ خطا و مسیر اشتباه نروند و در این راه استفاده از آموزه‌های دینی بسیار تأثیرگذار است.

فضلعلی یادآور شد: تربیت سلبی به درون صاف نیاز دارد تا بتوانید فرزندان را تربیت کنید؛ به همین دلیل معلمانی که متخلق به اخلاق دینی و اسلامی هستند بیشتر تأثیر گذار بوده‌اند لذا تلاش و ایمان لارم است تا تربیت درست انجام شود.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟