ترکیه بعید می‌داند آمریکا بر سر خرید اس-400 تحریمش کند


ترکیه بعید می‌داند آمریکا بر سر خرید اس-400 تحریمش کند

شفقنا- یک مقام ارشد ترکیه تاکید کرد، دونالد ترامپ درک بیشتری از علت خرید سامانه دفاع موشکی روسیه از سوی آنکارا پیدا کرده است و انتظار آن نمی‌رود که آمریکا بر سر این موضوع تحریمی اعمال کند. این مقام ارشد ترکیه چهارشنبه به خبرنگاران در واشنگتن گفت: پیش‌بینی من این است که تحریم‌هایی اعمال نشود. دونالد ترامپ با گذشت زمان […]

ترکیه بعید می‌داند آمریکا بر سر خرید اس-400 تحریمش کند

شفقنا- یک مقام ارشد ترکیه تاکید کرد، دونالد ترامپ درک بیشتری از علت خرید سامانه دفاع موشکی روسیه از سوی آنکارا پیدا کرده است و انتظار آن نمی‌رود که آمریکا بر سر این موضوع تحریمی اعمال کند.

این مقام ارشد ترکیه چهارشنبه به خبرنگاران در واشنگتن گفت: پیش‌بینی من این است که تحریم‌هایی اعمال نشود. دونالد ترامپ با گذشت زمان موضع آنکارا را درک می‌کند. او متوجه کل داستانی که به خرید اس‌-۴۰۰ رسید، شده است.

به گزارش شفقنا به نقل از ایسنا، آنکارا و واشنگتن مدتی است بر سر خرید سامانه اس-۴۰۰ که ایالات متحده آن را غیر قابل تطبیق با سامانه‌های دفاعی ناتو و خطری برای جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ لاکهید مارتین می‌داند، اختلاف‌نظر دارند. ترکیه همچنین قصد خرید اف-۳۵ دارد.

ترکیه به “تهدیدهای چندگانه‌” از سمت سوریه و نیاز فوری به یک سامانه دفاعی جامع اشاره می‌کند. ایالات متحده آمریکا در اعتراض به خرید اس-۴۰۰ها آنکارا را از برنامه اف-۳۵ کنار گذاشته است اما هنوز تحریمی اعمال نکرده است؛ گرچه ماه‌هاست به اجرای آن تهدید می‌کند. کاخ سفید هنوز واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو