پول چاپ بنرهایمان را نداشتیم


پول چاپ بنرهایمان را نداشتیم

کرمان - ایرنا - جوانترین کارگردان تئاتر استان کرمان با درخواست حمایت از ارگان‌های مذهبی و متولی برای اجرای 'از رویا تا واقعیت' گفت: پول کافی برای خرید لوازم و لباس، چاپ بنرها و پوسترهای تبلیغاتی و سالنی برای اجرا نداشتیم.

مهرداد کامران روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۷۰ نفر جوان و نوجوان از پنج تا ۲۲ سال گرد هم جمع شده‌ایم که یک تئاتر مذهبی را در تنگناهای اقتصادی و هجمه‌های فرهنگی کنونی دشمن تولید کنیم اما متاسفانه حمایتی از ما نمی‌شود.

وی اظهار داشت: هیچ یک از هنرمندان و عوامل مجموعه تئاتر از رویا تا واقعیت درآمد مالی ندارند و با هزینه‌های شخصی برای خرید لباس، تبلیغات و اجرا به این حوزه گام گذاشتند.

نویسنده و کارگردان تئاتر از رویا تا واقعیت گفت: سازمان تبلیغات اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، هیات ها و پایگاه‌های مذهبی می توانند فعالیت های اینچنینی را رونق بخشند و با حمایت از تولیدات فرهنگی از جمله اجرای این تئاتر موجب ارتقای کمی و کیفی دانش دینی و مذهبی و موجب بازسازی تاریخ اسلام شوند و در این راستا تاثیرگذاری مثبتی بر لایه های مختلف جامعه داشته باشند.

وی تصریح کرد: با وجود مراجعه، هیچ گونه حمایت مالی و معنوی از سوی دستگاه‌های متولی ازجمله پایگاه های بسیج، مساجد و دفتر امام جمعه از ما نشده است اما خوشبختانه توانستیم مجوزی برای کار دریافت کنیم.

کامران با تاکید بر اینکه هیچ دستگاهی از تولید تئاتر مذهبی 'از رویا تا واقعیت' حمایت نکرده است گفت: پس از پیگیری های بسیار یک تکیه مذهبی در نقطه ای نامناسب برای اجرای این تئاتر در نظر گرفته شد که کار خود را در این محل آغاز کردیم.

وی اضافه کرد: ۷۰ نفر جوان ۶ماه بدون وقفه برای اجرای تئاتر از رویا تا واقعیت تمرین کردند و نوع کار، مشکلات مالی و دشواری های اجرا حتی لحظه‌ای موجب متوقف شدن فعالیت فرهنگی ما نشد.

جوانترین کارگردان تئاتر استان کرمان گفت: تئاتر از رویا تا واقعیت توسط کانون فرهنگی و هنری مساجد به عنوان منتخب نمایش های مذهبی استان کرمان انتخاب شد و قرار است در روز اربعین حسینی در صحن نجف و کربلا به روی صحنه برود.

تئاتر از رویا تا واقعیت به نویسنگی و کارگردانی مهرداد کامران یک تعزیه نیست و این تئاتر در سبک بدون دیالوگ از روز تاسوعای حسینی تا شهادت حضرت رقیه را به تصویر می کشد.

کامران از سن ۹ سالگی فعالیت هنری خود را در صحنه تئاتر آغاز کرد و اکنون با داشتن ۱۹ سال سن به عنوان جوانترین کارگردان استان کرمان شناخته می شود.

این کارگردان کرمانی پیش از این کار، تئاتر 'از قصه تا غصه' را کارگردانی کرده و در طول زندگی هنری خود به عنوان مجری صحنه و بازیگر فعالیت های هنری بسیاری را به سرانجام رسانده که از این دست می توان به اجرای نقش کودکی امام حسن(ع) در 'ماه غریبستان' اشاره کرد.

تئاتر از رویا تا واقعیت با حضور ۴۰ بازیگر و ۳۰ نفر عوامل از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه روز ۲۷ شهریورماه سال جاری به مدت ۱۰ شب در محل تکیه قاسم بن الحسن(ع) واقع در کوچه شماره هشت خیابان ابوذر جنوبی کرمان به روی صحنه می‌رود.

۷۴۲۰/ ۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا