غفلت از درآمدهای مجتمع های ایستگاهی برای توسعه مترو


غفلت از درآمدهای مجتمع های ایستگاهی برای توسعه مترو

یک کارشناس حوزه ترافیک گفت: طی 2 سال گذشته ریالی از محل مجتمع های ایستگاهی مترو درآمد برای ساخت مترو حاصل نشده است.

محمد علی کرونی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که متاسفانه عملکرد معاونت حمل و نقل شهرداری تهران طی دو سال گذشته به هیچ عنوان قابل دفاع نیست، گفت: چشم پوشی از انجام فعالیت های زیرساختی و تاثیرگذار و پرداختن به کارهای کم تاثیر و مقطعی این حوزه را دچار چالش جدی کرده است.

وی تاکید کرد: طی ۲ سال گذشته ریالی از محل مجتمع های ایستگاهی مترو، درآمد برای ساخت مترو حاصل نشده و صرفا با اتکا به منابع محدود شهرداری و حتی اوراق مشارکت پروژه مترو تهران باعث می شود این دوره مدیریت شهری شاهد اتفاق قابل توجهی نباشد. حال آنکه در تمام دنیا واگذاری مجتمع های ایستگاهی به بخش خصوصی و سرمایه گذاری در توسعه شبکه حمل و نقل ریلی از این طریق متداول و درحال انجام است.

به گفته کرونی اینکه دو سال صرف احداث مسیر دوچرخه و دوچرخه سواری، نصب فیلتر دوده روی اتوبوس، تغییر در طرح ترافیک و از این قبیل کارهای سطحی و کم اثر کنیم و از تکمیل و توسعه شبکه مترو، پایانه های خطوط مترو، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، تامین قطار مترو، و ... غافل شویم نشان از کج روی و بی برنامگی در حوزه حمل و نقل شهری دارد.

وی بیان کرد: حوزه حمل و نقل و ترافیک در آینده نه چندان دور به ریل و مسیر اصلی باز خواهد گشت اما اثرات رخوت و عدم کارایی مدیریت حوزه حمل و نقل در این دوره بر عملکرد سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران تا مدت ها باقی خواهد ماند.

این کارشناس حوزه ترافیک با بیان این که با کاهش مسافران مترو و در خوشبینانه ترین حالت حفظ مسافر فعلی اتوبوسرانی، صحبت از کاهش ترافیک نیز جای سوال دارد، گفت: به هر حال بهتر است مدیران اجرایی حوزه حمل و نقل شهرداری تهران به جای اصرار بر حضور در فضای رسانه ای و نمایش آمار غیر ملموس، با حضور در میدان اجرا، در جهت افزایش رضایت شهروندان تلاش کنند.


محمد علی کرونی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که متاسفانه عملکرد معاونت حمل و نقل شهرداری تهران طی دو سال گذشته به هیچ عنوان قابل دفاع نیست، گفت: چشم پوشی از انجام فعالیت های زیرساختی و تاثیرگذار و پرداختن به کارهای کم تاثیر و مقطعی این حوزه را دچار چالش جدی کرده است.

وی تاکید کرد: طی ۲ سال گذشته ریالی از محل مجتمع های ایستگاهی مترو، درآمد برای ساخت مترو حاصل نشده و صرفا با اتکا به منابع محدود شهرداری و حتی اوراق مشارکت پروژه مترو تهران باعث می شود این دوره مدیریت شهری شاهد اتفاق قابل توجهی نباشد. حال آنکه در تمام دنیا واگذاری مجتمع های ایستگاهی به بخش خصوصی و سرمایه گذاری در توسعه شبکه حمل و نقل ریلی از این طریق متداول و درحال انجام است.

به گفته کرونی اینکه دو سال صرف احداث مسیر دوچرخه و دوچرخه سواری، نصب فیلتر دوده روی اتوبوس، تغییر در طرح ترافیک و از این قبیل کارهای سطحی و کم اثر کنیم و از تکمیل و توسعه شبکه مترو، پایانه های خطوط مترو، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، تامین قطار مترو، و ... غافل شویم نشان از کج روی و بی برنامگی در حوزه حمل و نقل شهری دارد.

وی بیان کرد: حوزه حمل و نقل و ترافیک در آینده نه چندان دور به ریل و مسیر اصلی باز خواهد گشت اما اثرات رخوت و عدم کارایی مدیریت حوزه حمل و نقل در این دوره بر عملکرد سیستم حمل و نقل عمومی شهر تهران تا مدت ها باقی خواهد ماند.

این کارشناس حوزه ترافیک با بیان این که با کاهش مسافران مترو و در خوشبینانه ترین حالت حفظ مسافر فعلی اتوبوسرانی، صحبت از کاهش ترافیک نیز جای سوال دارد، گفت: به هر حال بهتر است مدیران اجرایی حوزه حمل و نقل شهرداری تهران به جای اصرار بر حضور در فضای رسانه ای و نمایش آمار غیر ملموس، با حضور در میدان اجرا، در جهت افزایش رضایت شهروندان تلاش کنند.

کد خبر 4722726

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان