تشدید نظارت بر تسهیلات طرح‌های اشتغال روستایی در زنجان


تشدید نظارت بر تسهیلات طرح‌های اشتغال روستایی در زنجان

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از تشدید نظارت بر تسهیلات طرح های اشتغال روستایی در این استان خبر داد و گفت: این اقدام بر اساس تصمیم کمیته نظارت استان با هدف پایدارسازی اشتغال و جلوگیری از انحرافات احتمالی در هزینه کرد تسهیلات انجام می شود.

محمدرضا یوسفی روز پنجشنبه با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی آغاز یک فرآیند است، اظهار داشت: به منظور صیانت از طرح ها و حصول نتیجه مطلوب از حیث ایجاد و پایداری اشتغال، نظارت های مستمر از سوی دستگاههای اجرایی، بانکهای عامل، کمیته نظارت و دبیرخانه کارگروه اشتغال استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: کمیته نظارت استانی بر طرح های اشتغال روستایی ، با مسئولیت حوزه اقتصادی استانداری و عضویت دستگاههای مربوطه تشکیل و عملکرد بانکهای عامل، دستگاههای اجرایی و مجریان طرح های بهره مند از تسهیلات اشتغال زا از طریق این کمیته و تیم های نظارتی آن ، در شهرستانها مورد ارزیابی و نظارت قرار می گیرد.

یوسفی خاطر نشان کرد: برخورد قانونی با متخلفان اعم از مجریان طرح هایی که به تعهدات خود عمل نکرده اند و سایر عوامل اجرایی برنامه های اشتغال روستایی از مسئولیت های این کمیته است.

به گفته مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان زنجان تا کنون ۲۵۰ میلیارد تومان از سهم کل زنجان از تسهیلات اشتغال روستایی به این استان تخصیص یافته است.

یوسفی گفت: تا کنون در نتیجه پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در این استان بیش از ۴ هزار نفر صاحب شغل شدند.

بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۸ درصد کل جمعیت استان را شامل می شود.
استان زنجان دارای ۹۳۵ روستای دارای سکنه است که از این تعداد ۷۳۰ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

۳۰۸۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی