65 اثر صنایع دستی فارس برای دریافت نشان ملی رقابت می‌کنند


65 اثر صنایع دستی فارس برای دریافت نشان ملی رقابت می‌کنند

شیراز-ایرنا-پنجمین دوره داوری نشان ملی صنایع دستی جنوب کشور در شیراز برگزار می‌شود که به گفته مسئول مربوطه تاکنون 200 اثر از 120 هنرمند استان فارس به دبیرخانه این آئین ارسال شده که از این میان، 65 اثر برای داوری نهایی و دریافت نشان ملی انتخاب شده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس پنجشنبه درباره شرکت هنرمندان استان در این دوره اظهار داشت: داوری این آثار بر اساس معیارها و شاخص‌های مرغوبیت و استاندارد بودن مواد اولیه، اصالت، زیبایی شناسی سنتی، نو آوری در طراحی و تولید، قابلیت عرضه در بازار و کاربردی بودن محصولات صورت می‌گیرد.
حیدرعلی زاهدیان نژاد از برگزاری پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع دستی کشور در ششم مهرماه ۹۸ در شیراز خبر داد.
زاهدیان نژاد همچنین اعلام کرد: دراین دوره، آثار و محصولات صنایع دستی استانهای فارس، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرند.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس اضافه کرد: آثار دریافتی از هنرمندان فارس در رشته های منبت، خاتم، حکاکی روی سنگ، چوب و استخوان، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، دست‌بافت‌های‌ داری، حصیر بافی، کاشی هفت رنگ، ساخت و سازهای سنتی، خراطی، نگارگری و ... است.
این مقام مسئول با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ هزار صنعتگر صنایع دستی و هنرهای سنتی در فارس خاطر نشان کرد: دوره های داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی هر دو سال یک بار برگزار می شود و در دوره قبل ۱۹ اثر از فارس این نشان را دریافت کردند.
۹۸۷۳/ ۲۰۲۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی