90 واحد مسکونی مددجویان سیل‌زده بهزیستی گنبدکاووس تعمیر شد


90 واحد مسکونی مددجویان سیل‌زده بهزیستی گنبدکاووس تعمیر شد

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس درشرق استان گلستان اعلام کرد که با همکاری سپاه پاسداران استان خراسان رضوی، کار تعمیر 90 واحد مسکونی مددجویان این اداره که درجریان سیل روزهای آغازین امسال آسیب دیده بودند، پایان یافت.

محمدرضا فشایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر خسارت سیل به ۹۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی گنبدکاووس، ۵۹ واحد مسکونی دیگر از مددجویان نیز دچار خسارت جدی شدند که نیاز به احداث بنای مجدد داشتند.

وی افزود: سپاه پاسداران استان خراسان رضوی کار احداث ۲۳ واحد از این واحدهای تخریبی مددجویان بهزیستی گنبدکاووس را شروع کرده که تا الان چهار واحد آن پایان یافته و بقیه نیز قرار است تا پایان آبان تکمیل و در اختیار مددجویان قرار گیرد.

فشایی با بیان اینکه ۳۶ واحد مسکونی تخریبی مددجویان بهزیستی به صورت خودمالکی، درحال احداث است، اضافه کرد: بهزیستی برای احداث هر واحد مسکونی، به خانواده‌های دارای تک معلول مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال و خانواده‌های دارای دو معلول در مناطق روستایی ۱۸۰ میلیون ریال و درمناطق شهری ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

وی یادآور شد: سازمان بهزیستی در زمان وقوع سیل روزهای آغازین امسال به مددجویان آسیب دیده و هر یک از اعضای خانواده آنان مبلغ چهار میلیون ریال کمک مالی کرد.

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس ادامه داد: علاوه بر کمک‌های سازمانی، مردم خیر و نیکوکار این شهرستان، استان و کشور در اقدامی انساندوستانه قابل تقدیر، کمک‌های خوبی به مددجویان سیل‌زده این اداره کردند که در مجموع ارزش آن افزون بر ۱۰ میلیارد ریال بود .

اداره بهزیستی شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس هم اکنون به بیش از ۱۰ هزار مددجو در حوزه معلولیت‌ها، توانبخشی و زنان سرپرست خانوار در قالب مستمری ماهانه یا به صورت موردی خدمات می‌دهد که حدود هشت هزار نفر آنان درحوزه معلولان و توابخشی هستند.

به گزارش ایرنا، بارش شدید باران در روزهای پایانی سال گذشته و روزهای آغازین امسال در گنبدکاووس سبب بالا آمدن و طغیان دو رودخانه واقع در قسمت شمالی و جنوبی این شهر شد که درنهایت ۲۵ درصد وسعت شهر و ۱۵ روستای این شهرستان باجمعیت تقریبی ۹۰ هزار نفر دچار آبگرفتگی و سیل شدند.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا