انجمن‌ها نقش موثری در ارتقای فرهنگی و علمی یزد دارند


انجمن‌ها نقش موثری در ارتقای فرهنگی و علمی یزد دارند

یزد - ایرنا- معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: تشکیل و توسعه فعالیت انجمن‌های فرهنگی و هنری رشته‌های مختلف نقش مهمی در ارتقای فرهنگی و علمی این استان دارند و دولت هم از این قبیل فعالیت‌ها حمایت می‌کند.

سید خلف حوتی‌نژاد چهارشنبه‌ شب در مراسم بزرگداشت « روز شعر و ادب فارسی» که با حضور جمعی از نخبگان فرهنگی و ادبی در سرسرای دانشگاه فرهنگ و هنر یزد برگزار شد، افزود: تاکنون انجمن‌های مختلف فرهنگی و ادبی در استان تشکیل شده است که در کنار برنامه‌های دولت باید این تشکل‌ها هم روز به روز حمایت و تقویت شوند.

۲۷ شهریور سالروز درگذشت استاد سید محمدحسین شهریار به عنوان «روز ملی شعر و ادب فارسی» در تقویم ایران نامگذاری شده و اشعاری زیادی به زبان فارسی و ترکی از این شاعر تبریزی به یادگارمانده است

وی از انجمن‌های فرهنگی و هنری که فعالیت‌های عمومی و تخصصی مختلفی انجام می‌دهند به عنوان سرمایه‌های اجتماعی یاد کرد و گفت: این نهادها در کنار برنامه‌های رسمی دولت به صورت خودجوش و فعالانه در بخش‌های مختلف مشغول فعالیت هستند.

این مسئول فرهنگی تاکید کرد: گسترش انجمن‌ها علاوه بر شهر یزد باید در شهرستان‌های استان مورد عنایت خاص قرار گیرد و از برنامه‌های آنها در مناسبت‌های مختلف استفاده مناسب شود.

حوتی‌نژاد با اشاره به انتخاب شهر یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۹۸ از اعضای انجمن‌های فرهنگی و هنری خواست در فعالیت‌های خود بیش از گذشته برای معرفی استان از کتاب در حوزه‌های مرتبط استفاده کنند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد به تعداد انجمن‌های فرهنگی و هنری استان اشاره‌ای نکرد.

در این مراسم همچنین یکی از استادان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد به معرفی حافظ و تفسیر یکی از غزل‌هایش پرداخت و تعدادی از شرکت کنندگان نیز حافظ خوانی کردند.

مراسم یادشده توسط انجمن دوستداران حافظ یزد برگزار شد.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس