یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان شمالی نیرو کم دارد


یگان حفاظت منابع طبیعی خراسان شمالی نیرو کم دارد

بجنورد- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: 60 نفر نیروی این یگان باید از 2 میلیون و 33 هزار هکتار منابع طبیعی استان محافظت کنند در حالیکه طبق استانداردهای اعلام شده برای هر 40 هزار هکتار عرصه باید یک نفر نیرو باشد.

موسی الرضا حیاتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزود: در حالی که در کشورهای توسعه یافته، هر ۱۰ هزار هکتار از اراضی طبیعی با یک نفر نیرو محافظت می شود اما، در خراسان شمالی برای حفاظت ۱۰۰ هزار هکتار یک نفر نیرو وجود دارد.

وی با اشاره به وظایف ۱۷ گانه محول شده به این یگان گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی با مشکلات جذب نیروی جدید از بعد ساختار اداری و اعتبارات تخصصی مواجه است و در واقع اعتبار و اختیار برای جذب نیرو ندارد.

حیاتی با بیان این که ورود ماشین آلات سنگین صنعتی موجب سرعت گرفتن تصرف اراضی منابع طبیعی شده است، خاطرنشان کرد: افراد فرصت طلب گاه در چند ساعت با استفاده از بیل مکانیکی، لودر و بولدوزر اقدام به تخریب و تصرف منابع طبیعی می کنند و به همین دلیل تصرف و تخریب افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: با وجود تمام تلاش ها، زمین خواری و تصرف منابع طبیعی ادامه دارد اما به همان نسبت نیز اراده آحاد دوستداران طبیعت و مسئولان به ویژه دستگاه قضایی بر مبارزه با افراد زمین خوار و متصرفان عرصه های طبیعی قوی تر شده است.

۷۵ درصد از گستره دو میلیون و ۸۳۲ هزار و ۵۲۹ هکتاری خراسان شمالی را عرصه های طبیعی تشکیل می دهد.

ب/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد