آموزش زبان فارسی از زبان انگلیسی عقب مانده است


آموزش زبان فارسی از زبان انگلیسی عقب مانده است

استاد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: در کشورمان برای آموزش زبان فارسی به‌صورت تخصصی کار ویژه‌ای صورت نگرفته و متخصصان زبان فارسی کمتر از مدرسان زبان انگلیسی هستند؛ در حقیقت باید گفت که آموزش زبان فارسی از آموزش زبان انگلیسی جامانده است.

امیررضا وکیلی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: موجی برای آموزش زبان انگلیسی در بین دانش آموزان، نوجوانان و جوانان وجود دارد که مهمترین دلیل آن این است که آموزش زبان انگلیسی نسبت به دهه‌های گذشته اهمیت دوچندانی پیدا کرده است؛ وجود منابع آموزشی و پیشرفت‌های حوزه‌های اقتصادی باعث شده بسیاری از شرکت‌ها، مؤسسات و کسانی که در حوزه‌های مختلف متخصص می‌شوند به فراگیری زبان انگلیسی نیاز پیدا کنند به همین دلیل اقبال به این زبان بیشتر شده است.

این دکترای آموزشکاوی زبان‌های دوم عنوان کرد: اهمیت زبان دوم را در این می‌دانم که برای استفاده از منابع دست‌اول نیاز است که زبان انگلیسی بدانیم؛ کشورهای انگلیسی‌زبان بسیار پیشرو هستند و البته وضعیت آموزش این زبان در کشورمان مطلوب است و امیدواریم که آموزش زبان به آموزش زبان‌های دیگر ازجمله زبان مادری و فارسی کمک کند.

متخصصان زبان فارسی کمتر از مدرسان زبان انگلیسی هستند

استاد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تشریح کرد: باعث تأسف است که آموزشگاه‌های بسیاری در استان و کشور وجود دارد که به‌صورت علمی زبان انگلیسی را آموزش می‌دهند و حتی در دانشگاه‌ها رشته‌های دکتری آموزش زبان انگلیسی وجود دارد ولی در کشورمان برای آموزش زبان فارسی به‌صورت تخصصی کار ویژه‌ای صورت نگرفته و متخصصان زبان فارسی کمتر از مدرسان زبان انگلیسی هستند؛ در حقیقت باید گفت که آموزش زبان فارسی از آموزش زبان انگلیسی جامانده است.

وی بابیان اینکه روش‌های زیادی برای آموزش وجود دارد، عنوان کرد: بهترین روش‌ها، آن‌هایی است که ترکیبی از روش‌ها باشد، در حال حاضر بخش عمده روش‌هایی که مورداستفاده قرار می‌گیرد ارتباطی بوده و رویکردها هم تکلیف محور است.

وکیلی فرد با اشاره به کیفیت آموزش تصریح کرد: نقش‌های متفاوتی برای یک معلم وجود دارد که آگاهی داشتن از این نقش‌ها به مدرس زبان کمک می‌کند که کلاس و فعالیت را جذاب و متنوع کند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: برای اینکه مخاطبان سرخورده نشوند و از زمان بیشترین استفاده را داشته باشیم باید هرچند وقت یک‌بار برای مدرسان زبان دوره‌های دانش‌افزایی اجرا شود که این دوره اولین دوره دانش‌افزایی بود؛ فکر می‌کنم پس‌ازاین دوره شاهد تغییراتی در آموزش مدرسان زبان باشیم.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403