برگزاری همایش «تکریم از خادمان اربعین امام حسین(ع)» با حضور 1200 نفر از موکب‌داران


برگزاری همایش «تکریم از خادمان اربعین امام حسین(ع)» با حضور 1200 نفر از موکب‌داران

خاکسار قهروردی از برگزاری همایش «تکریم از خادمان اربعین امام حسین(ع)» خبر داد و گفت: این همایش با حضور 1200 نفر از موکب‌داران ایران و عراق و به‌منظور هم‌افزایی بیشتر و خدمت‌رسانی بهتر به زائران حسینی امشب در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: «مصطفی خاکسار قهرودی» با اعلام برگزاری همایش «تکریم از خادمان اربعین امام حسین(ع)»، اظهار کرد: این همایش به میزبانی آستان قدس رضوی از ۲۴ تا ۲۷ شهریورماه در مشهد برگزار می‌شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی درباره اهداف برگزاری این همایش گفت: این همایش با هدف تقویت اخوت و برادری بین خادمین سیدالشهدا علیه‌السلام، هم‌فکری و هم‌دلی بین موکب داران، انتقال و تبادل تجربه سال‌ها خدمت به زائران اربعین حسینی و نمایش وحدت و همدلی بین شیعه و اهل تسنن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی به عنوان یک نهاد ملی و بین المللی در مراسم «اربعین حسینی» حضور داشته و به دنبال تصدی‌گری نیست، بلکه تسهیل‌گر و پشتیبان جریان‌های مردمی هستیم.

خاکسار قهروردی افزود: در ایام اربعین حسینی بار اصلی خدمت‌رسانی به زائران اباعبدلله(ع) بر عهده موکب‌داران عراقی بود و در سال‌های اخیر نیز حضور موکب‌داران سایرکشورها در مرزها و داخل عراق نسبت به قبل پررنگ‌تر شده که نشان‌گر تقویت بنیان‌های وحدت و همدلی در میان مسلمین منطقه است.

وی با اشاره به ضرورت هماهنگی بیشتر و انتقال تجارب میان موکب‌داران، تاکید کرد: این همایش بین المللی در راستای هم افزایی بیشتر و خدمت رسانی بهتر به زائران امام حسین علیه‌السلام با حضور 1200 موکب دار از کشور‌های ایران و عراق برگزار می شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در پایان خاطرنشان کرد: این همایش روز دوشنبه از ساعت 17 تا 21 در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی و سخنرانی نماینده موکب‌داران عراقی برگزار می شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی