پذیرش طلبه در رشته فقه تخصصی نظام‌ساز/ علوم انسانی رقیب دین شده است


پذیرش طلبه در رشته فقه تخصصی نظام‌ساز/ علوم انسانی رقیب دین شده است

حجت‌الاسلام همتی با اشاره‌به پذیرش طلاب در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در رشته فقه تخصصی نظام‌ساز، گفت: فقه‌القضا و فقه‌الاقتصاد از جمله رشته‌های تخصصی است که در آنها طلبه می‌پذیریم.

حجت‌الاسلام «حیدر همتی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از پذیرش طلاب سراسر کشور در رشته فقه تخصصی نظام ساز در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) خبر داد و اظهار کرد: بی‌شک هر نظام هستی‌شناختی و معرفت‌شناختی سبک زندگی و نظام مختص به خود را دارد که اگر نتواند مبانی هستی‌شناختی و معرفتی خود را به ساختار و نظام تبدیل کند، عملاً دچار یک سلسله مفاهیم و عقاید خنثی خواهد شد.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) افزود: با توجه به اینکه لازمه ساخت تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی ایجاد هماهنگی میان «آن‌گونه که می‌اندیشم» و «آن‌گونه که عمل می‌کنم» است، به همین جهت ایجاد نظامات اجتماعی و هماهنگی میان این نظام‌ها ضروری است.

وی اضافه کرد: از طرفی امروز حوزه رقابت دین، در برابر مکاتب علوم انسانی است که منشأ باید و نبایدها در حوزهای مختلف زندگی به شمار می‌آیند. قطعاً عدم کارآمدی دین در حوزه مدیریت اجتماعی و طراحی و تحقق نظام عادلانه، حقانیت آن را با چالش مواجه خواهد کرد. به همت جهت ضرورت داشت که نسبت به راه اندازی رشته فقه تخصصی اهتمام صورت گیرد.

حجت الاسلام همتی ادامه داد: از طرفی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با راه اندازی این رشته تلاش می کند که در راستای «تربیت مجتهد، متخصص و تراز عصر» گام بردارد و رشته فقه نظام ساز را در رشته های تخصصی فقه السیاسه، فقه القضا، فقه الاقتصاد، فقه المالکیه الفکریه و در رشته های بنیادین فلسفه دین، فلسفه علوم انسانی اسلامی، فلسفه فقه، فلسفه اصول، فلسفه علم دینی و منطق فهم دین راه اندازی و فعال کند.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با اشاره به شرایط ثبت نام در این رشته، خاطر نشان کرد: اشتغال در سطح سه، داشتن استعداد و فرصت کافی جهت انجام پژوهش و برنامه های ویژه دوره، قبولی در مصاحبه علمی از شرایط ثبت نام است، ضمن اینکه حصول جامعیت علمی، تسلط همزمان بر مباحث و معارف سنتی حوزوی و علوم جدید و عصری، کسب تخصص در یکی از رشته های علوم انسانی، حمایت مادی و معنوی از رساله علمی سطح 3 و 4 و دریافت پژوهانه تحصیلی از مزایایی است که شرکت کنندگان با ثبت نام در این رشته کسب می کنند.

وی خاطرنشان کرد:طلاب واجد شرایط در سراسر کشور برای تحصیل در این رشته تا پایان شهریور ماه ۹۸ فرصت دارند، به موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) به نشانی چهار راه سیروس، پانزده خردادشرقی، جنب مسجد امام حسن(ع) مراجعه کنند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق