دلایل اعدام نشدن 2 قاتل در زندان بجنورد اعلام شد


دلایل اعدام نشدن 2 قاتل در زندان بجنورد اعلام شد

رکنا: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان خراسان شمالی گفت: 2 نفر محکوم‌به اعدام در خراسان شمالی طی ایام محرم با بخشش اولیای دم، از قصاص نفس رهایی یافتند.

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های خراسان شمالی مجتبی محمدی اظهار کرد: در ایام سوگواری سالار شهیدان حسین‌ابن‌علی علیه‌السلام و یاران باوفای آن حضرت، ۲ نفر از محکومان به قصاص نفس در زندان مرکز استان با کسب رضایت از اولیای دم از اعدام رهایی یافتند.

وی تصریح کرد: این زندانی‌ها مربوط به حوزه قضایی راز و جرگلان و حوزه قضایی فاروج به جرم قتل عمد به ترتیب حدود ۵ و ۲ سال در زندان مرکزی بجنورد منتظر اجرای حکم اعدام بودند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی تربیتی استان خراسان شمالی اضافه کرد: با پیگیری دادستان، مددکاران زندان، امام‌جمعه، معتمدین محلی، شورای حل اختلاف و اعضای کمیته صلح و سازش استان با حضور مستمر در منزل اولیای دم، سرانجام خانواده‌های مقتول با تأسی به آموزه‌های اسلامی از شکایت خود صرف‌نظر کردند و این دو نفر زندانی از قصاص رهایی یافتند.

وی تصریح کرد: گذشت و بخشش، رضایت خداوند را در پی دارد و به تبعیت از این خصلت حسنه است که در قانون جزایی کشور به عطوفت اسلامی توجه ویژه شده است و در مناسبت‌های مختلف محکومان نادم از گناه به پیشنهاد رئیس محترم قوه قضائیه و موافقت رهبر معظم انقلاب از نعمت آزادی بهره‌مند می‌شوند.

محمدی اجرای فعالیت‌های فرهنگی را ازجمله اقدامات مؤثر در ایجاد اخلاق حسنه در بین زندانیان عنوان کرد و اظهار داشت: در کنار اجرای فعالیت‌های فرهنگی و آموزش معارف اسلامی ازجمله قرائت، تفسیر و حفظ قرآن کریم، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش از راه دور و همچنین سوادآموزی نیز در زندان‌های استان انجام می‌شود.

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: مددکاران اجتماعی زندان‌ها، اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف استان با عمل به مبانی قانونی و تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده در آینده نیز همچون همیشه باهدف گسترش فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه به شکل مؤثرتری به ارائه خدمت بپردازند تا زمینه آزادی دیگر زندانیان نیز فراهم شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط