میکروبیوم روده در قدرت عضلانی سالمندان نقش دارد


میکروبیوم روده در قدرت عضلانی سالمندان نقش دارد

تهران- ایرنا- مطالعات اخیر محققان دانشگاه تافتس در آمریکا نشان می‌دهد میکروبیوم روده در مکانیسم‌های مرتبط با قدرت عضلانی سالمندان دخیل است.

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،‌ میکروبیوم روده در تمام جنبه‌های سلامت نقش دارد و مطالعات جدید با بررسی نمونه مدفوع سالمندان نشان می‌دهد پروفایل باکتریایی افراد بالغ با فعالیت بدنی مختلف متفاوت است؛ از طرفی میکروبیوم روده در مکانیسم‌های مرتبط با قدرت عضلات دخیل است.

این مطالعه نشان می‌دهد میزان باکتری‌های Prevotellaceae، Prevotella، Barnesiella و Barnesiella که همگی جزو باکتری‌های خوب هستند در سالمندانی که فعالیت بدنی بالایی دارند، بیشتر است.

قدرت عضلانی کلید طول عمر و کیفیت بالای زندگی در سالمندان است. قدرت عضلات به عنوان نیروی فعال عضلات و سرعت انقباض عضلات تعریف می‌شود. با افزایش سن ترکیبات بدن، قدرت و حجم عضلات کاهش می‌یابد و همین امر استخوان‌ها را آسیب‌پذیرتر می‌کند. شناسایی فرآیندهای دخیل در این امر می‌تواند منجر به توسعه روش‌هایی برای سوق به سمت پیری سالم باشد.

چندی پیش مطالعات محققان برزیلی با بررسی سه هزار و ۹۰۰ داوطلب ۴۱ تا ۸۵ ساله با میانگین سنی ۵۹ سال نشان داد قدرت عضلانی با طول عمر رابطه مستقیم دارد و افرادی که قدرت عضلانی بهتری دارند، بیشتر عمر می‌کنند.

نتایج این مطالعه در نشریه Experimental Gerontology منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان