حمله عربستان به نظامیان ایرانی در سوریه؟


منابع آگاه به ایندیپندنت عربی گفتند که جنگنده های عربستان در حمله بامداد سه شنبه به مواضع نیروهای عراقی و سوری در منطقه بوکمال سوریه شرکت داشتند.

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش ایندیپندنت، یک مقام آگاه غربی که نخواست نامش ذکر شود، گفت: جنگنده های عربستان در کنار جنگنده های دیگر که مواضع و تاسیسات نیروهای عراقی در بوکمال و مناطق دیگر در مرز عراق و سوریه را بمباران کردند، رصد شد.

به گفته این مقام آگاه، در این حمله انبارهای مهمات، موشک اندازها و پایگاه پهپادها که گمان می رود از آن ها برای حمله به اهدافی در عربستان پس از حمله به آرامکو استفاده شود، نابود شد.

حمله عربستان به نظامیان ایرانی در سوریه؟

براساس این گزارش، حضور عربستان در این حمله احتمالا پیام هشداری پس از حمله به تاسیسات نفتی این کشور است.

پیشتر دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش کرده بود که هواپیماهای ناشناس بامداد سه شنبه مواضع شبه نظامیان ایرانی در بوکمال را هدف قرار دادند.

ابن حمله درحالی صورت می گیرد که جنبش انصارالله یمن شنبه گذشته در واکنش به تجاوز نظامی سعودی و محاصره یمن و ادامه حملات هوایی سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه های «بقیق» و «خریص» در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد که در نتیجه ۵۰ درصد تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد و بهای نفت در بازار جهانی افزایش و شاخص بورس عربستان بیش از ۲ درصد کاهش یافت.

نیروهای انصارالله یمن روز دوشنبه عربستان و امارات متحده عربی را به حملات بیشتر در صورت متوقف نشدن تجاوز نظامی، تهدید کردند.

مقام های سعودی و آمریکایی با انکار حملات یمنی ها مدعی هستند که این حملات از مکان دیگری صورت گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته