رویه‌های غلط اجتماعی موجب برداشت‌های ناصواب نسبت به جامعه زنان شده است


رویه‌های غلط اجتماعی موجب برداشت‌های ناصواب نسبت به جامعه زنان شده است

زاهدان- ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رویه‌های غلط اجتماعی موجب برداشت‌های ناصواب نسبت به زنان شده که رفع این سنت غلط تنها با فرهنگ‌سازی میسر می‌شود.

علی زینی وند چهارشنبه شب در نشست مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان با اشاره به برخی از سنت‌های ناپسند و نارسایی‌های اجتماعی نسبت به زنان این رویه را حاصل تفکرات کهن سنتی و غیرمنطقی عنوان کرد و اظهار داشت: رفع این سنت غلط تنها با فرهنگ‌سازی میسر می‌شود که با تحقق این مهم افقی روشن‌تر پیش‌روی جامعه‌ی زنان خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از اجرای برنامه‌های کلیشه‌ای برای بانوان خواستار برنامه‌های منسجم و هدفمند در این حوزه شد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان دستاوردهای حوزه‌ی زنان را در دولت دوازدهم بسیار قابل توجه و ارزشمند خواند و افزود: دستاوردهای زنان بعد از انقلاب اسلامی در سطح کشور بسیار شاخص بوده است و زنان این خطه نیز به بهترین شکل ممکن در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی کرده‌اند.

وی وضعیت زنان سیستان و بلوچستان را تا رسیدن به شرایط و شاخص‌های مطلوب بسیار طولانی خواند و گفت: فرصت‌های بسیار خوبی در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ترقی زنان وجود دارد که تداوم این حیات در گروی نقش‌آفرینی مقتدرانه زنان در حوزه‌ی اجتماعی و مدیریتی است.

زینی‌وند تغییر فرهنگ جامعه‌ی سنتی را بسیار زمان‌بر خواند و اظهار داشت:زنان خود باید برای احقاق مطالباتشان پیش‌قدم باشند و سیاست مهم ما ارتقای مشهود بانوان در حوزه‌های مدیریتی است.

وی ادامه داد: زنان خود باید مطالبه‌گرانه در صدد تحقق اهداف باشند و سیاست دولت نیز حمایتی همه جانبه از این قشر است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده‌ی استانداری سیستان و بلوچستان نیز بر لزوم رعایت عدالت جنسیتی تاکید کرد و افزود:رعایت عدالت جنسیتی یعنی تمامی انسانها از امکانات برابر برخوردار شوند.

فریبا برنایی بجد افزود: این عدالت باید در تمامی حوزه‌ها رعایت شود و دستگاه‌های اجرایی باید در این مورد پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: بعضی از دستگاه‌ها جایگاه بانوان را بسیار سطحی می‌بینند و عملکرد قابل قبولی در زمینه تحقق عدالت جنسیتی نداشته‌اند از این رو دفتر بانوان استانداری براساس رسالت نظارتی خود شاخص‌های توسعه مرتبط با این حوزه را بررسی و نظارت می‌کند.

۷۳۱۶**۹۹۲۳**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار