مجریان نماز جمعه به جناح‌های سیاسی وابسته نباشند


مجریان نماز جمعه به جناح‌های سیاسی وابسته نباشند

سمنان- ایرنا- مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان سمنان گفت: مجریان نماز جمعه در استان سمنان براساس رسالت‌های معنوی تعریف شده به جناح‌های سیاسی و احزاب وابسته نباشند.

محمد حسن پیرچه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۴۵ مجری نماز جمعه در سمنان فعالیت دارند که با برگزاری دوره‌های آموزشی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این آیین عبادی و سیاسی در استان تلاش می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مجریان نماز جمعه باید به این رویکرد مهم توجه داشته باشند که در آیین معنوی نماز جمعه اقشار جامعه با نگرش‌های متفاوت حضور می‌یابند و بخش قابل توجهی از شهروندان برای بهره‌مندی معنوی بدون توجه به گرایش سیاسی مسئولان در مصلاها حضور دارند.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان سمنان ادامه داد: رویکردهای مجریان نماز جمعه نقش غیرقابل انکاری در حضور باشکوه اقشار مردم به خصوص نوجوانان و جوانان در مصلاها برای شرکت در آیین نماز جمعه دارد.

پیرچه اضافه کرد: مجریان نماز جمعه باید توجه داشته باشند که در اعلام برنامه‌ها و منویات شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ادبیاتی را تلفظ نکنند که باعث رنج و ناراحتی اقشار جامعه شود.

وی تصریح کرد: این افراد باید مطالعه مستمر نسبت به مسایل روز جامعه داشته باشند و با رویکردهای جناحی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آگاه باشند.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان سمنان گفت: وابستگی‌های جناحی در آیین سیاسی و عبادی نماز جمعه معنا ندارد و توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی باید ملاک کار باشد.

نماز جمعه در ۱۹ نقطه استان سمنان برگزار می شود.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت