ادعای آلودگی گندم‌های خریداری‌شده در کشور توطئه دشمنان است


ادعای آلودگی گندم‌های خریداری‌شده در کشور توطئه دشمنان است

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ادعای آلودگی گندم‌های خریداری شده در سال زراعی 98-97 در برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی معاند، توطئه دشمنان است.

محمد باقر منوچهری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر خرید گندم آلوده در برخی از خبرگزاری‌های داخل کشور و رسانه‌های معاند خارجی منتشر شد که به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی خاطر نشان کرد: جوسازی‌های از این دست و آلوده نشان دادن گندم به عنوان محصول راهبردی در کشور دسیسه دشمنان است و به هیچ عنوان واقعیت ندارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: فرضا اگر گندم آلوده به شرکت غله تحویل شود که این طور نیست، فرآیند بوجار این محصول راهبردی در هفت مرحله انجام می شود و حتی گندم‌های بی‌مغز هم در فرآیند کیفیت بخشی گندم از محصول خارج می‌شود.

منوچهری تصریح کرد: ورود بخش خصوصی برای خرید گندم برای اولین بار در سالجاری آغاز شد و این فعالان اقتصادی میزان ناچیزی از گندم کشاورزان را خرید کردند.

وی اضافه کرد: گندم‌های خریداری شده فعالان اقتصادی از کشاورزان با رعایت نکات بهداشتی و نظارت دقیق و مستمر براساس فرآیندی به آرد تحویل می‌شود و در بخش های صنفی و صنعتی مصرف خواهد شد.

منوچهری ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد و وزارت بهداشت نظارت‌های دقیقی بر روی فرآیند انتقال گندم به سیلو و تبدیل آن به آرد دارند و انتشار خبرهای غیرکارشناسی و نامعقول از این دست دسیسه دشمنان است.

در روزهای گذشته خبری در برخی از رسانه‌های معاند خارجی با عنوان «دلالان در ایران گندم را با خاک، سنگ و شن مخلوط می کنند و به دولت می فروشند» منتشر شده بود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ۸۴ هزار و ۱۲۸ تن گندم به صورت تضمینی در سال زراعی جاری در استان خریداری شد که تاکنون ۹۹.۵ درصد از مطالبه‌های گندمکاران سمنان پرداخت شد.
ارزش گندم‌های خریداری شده یک‌هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال است که براساس برنامه‌ریزی‌ها فرآیند توزیع این محصول راهبردی در ماه‌های آینده در استان آغاز می‌شود.

در سال زراعی ۹۸-۹۷ حدود ۲ میلیون و ۴۰ هزار هکتار گندم آبی و سه میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار گندم دیم و در مجموع پنج میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان‌های مختلف کشور زیر کشت گندم رفته است، تولید گندم امسال در استان سمنان ۱۱۵ هزار تن برآورد می‌شود.

۷۳۳۹/۷۴۰۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06