آتش‌سوزی ارتفاعات شهرستان دالاهو مهار شد


آتش‌سوزی ارتفاعات شهرستان دالاهو مهار شد

قصرشیرین- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی فرماندار دالاهو گفت: آتش سوزی ارتفاعات کوه بیمار پشت روستای هوکانی از توابع بخش مرکزی این شهرستان که از روز گذشته در این منطقه شعله ور شده بوده ساعت یک و 30 دقیقه بامداد امروز به طور کامل مهار شد.

مریم اکبری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی که از حوزه استحفاظی شهرستانهای سرپل ذهاب و گیلانغرب به منطقه دالاهو سرایت کرده بود که بلافاصله تدابیر لازم با تشکیل شورای هماهنگی مدیریت بحران برای اعزام نیروها و امکانات و ادوات اطفای حریق در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: شب گذشته نیز مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه و فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی استان در شهرستان دالاهو حضور یافتند و در جلسه ستاد مدیریت بحران که در راستای مهار آتش و اتخاذ تدابیر لازم تشکیل شد، شرکت کردند و با اعزام نیروهای مردمی و اطفای حریق و مدیریت بحران و همچنین امکانات و ادوات لازم، خوشبختانه راس ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد آتش‌سوزی مهار شد.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار دالاهو اظهار داشت: به منظور جلوگیری از شعلهور شدن مجدد آتشسوزی در ارتفاعات کوه بیمار نیروهای مدیریت بحران و همچنین نیروهای ارتش هم اکنون در منطقه حضور دارند و محل وقوع حریق تحت کنترل است.

اکبری با قدردانی از تلاش تمام نیروها و عوامل مهار آتشسوزی در شهرستان، اضافه کرد: همچنین تلاش بخشدار و معاون عمرانی فرماندار و پیگیریهای لحظهای فرماندار با وجود حضور در همایش سراسری فرمانداران در مشهد مقدس در امر مهار آتش قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: در مجموع در نتیجه آتش سوزی در این ارتفاعات ۱۲ هکتاراز مراتع مشجر منطقه در آتش سوخت که تمام تلاش مجموعه شهرستان و مدیران استانی مرتبط، جلوگیری از سرایت آتش به دیگر ارتفاعات بود که خوشبختانه با وجود سخت گذر بودن منطقه به طور کامل مهار شد.

دالاهو در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده که دارای ۱۵۵ هزار هکتار مرتع و جنگل است.

۳۰۱۲/‌۳۰۳۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا