عطر آویشن زیارت‌شاه ریگان گردشگران را به وجد می‌آورد


عطر آویشن زیارت‌شاه ریگان گردشگران را به وجد می‌آورد

کرمان- ایرنا - روستای تاریخی زیارت‌شاه ریگان از مناطق خوش آب و هوای استان کرمان بشمار می‌رود که عطر گیاهان دارویی آن بخصوص دمنوش آویشن و درمنه گردشگران را به وجد آورده و خستگی از تن آنان بدر می‌کند.

به گزارش ایرنا، این روستا که به عنوان منطقه هدف گردشگری در شرقی‌ترین نقطه استان کرمان تعریف شده با زیرساخت های فراهم شده در منطقه سالانه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

بخشدار گنبکی ریگان گفت: روستای زیارت شاه یکی از روستاهای هدف گردشگری شرق استان می باشد که دارای طبیعت بکر و منحصر بفرد است که طبیعت چشم نواز آن همواره مورد توجه گردشگران بیشماری از گوشه گوشه کشورمان و نیز از کشورهای خارجی بوده است .

علیرضا جاویدان افزود: این روستا که در ۷۰ کیلومتری از مرکز استان قرار دارد به دلیل شرایط آب و هوایی و دارا بودن گیاهان دارویی از جمله مورد، آویشن و درمنه به روستایی عطر انگیز تبدیل شده است.

گورستان ۴۰۰ ساله زیارت شاه

روستای زیارت شاه علاوه بر برخورداری از آب و هوای مطبوع به لحاظ تاریخی هم جایگاه خاصی دارد طوری که وجود گورستان ۴۰۰ ساله این روستا که همواره مورد توجه گردشگران بوده نشان از قدمت بالای این منطقه در تاریخ کشورمان دارد.

بخشدار گنبکی گفت : در این روستا گورستانی با قدمت ۴۰۰ ساله وجود دارد که جذابیت های سنگ قبور مورد توجه گردشگران خارجی قرار می گیرد.

جاویدان بیان داشت : جهت رفاه حال گردشگران ومسافران یک بوستان در این روستا احداث شده است که مجتمع فرهنگی تفریحی نیز با پیشرفت خوبی در حال اتمام می باشد.

وی یادآور شد: در آینده نزدیک با احداث جاده ریگان به جاسک وگذر آن از این روستا شاهد قطب گردشگری در این منطقه خواهیم بود.

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان ریگان گفت :جهت رفاه حال گردشگران ۲۰۰ کیلومتر از راههای منهی به کوهشاه تسطیح و زیرسازی شده اند.

محمد اقبالی زاده از تسطیح گدارشاه این روستا خبر داد تا مسافران به راحتی وارد این روستای گردشگری شوند.

علی موسی زاده شورای روستای زیارت شاه گفت : در این روستا علاوه بر گیاهان دارویی شامل مورد اویشن ودرمنه به دلیل شرایط آب و هوایی انواع میوه های سردسیری شامل بادام انجیر گردو و هلو وجود دارد.

موسی زاده به چشمه سارهاو رودخانه های جاری در این روستا اشاره کرد و اظهار داشت : این روستا طبیعتی منحصر به فرد دارد.

محمد خادمی یکی از اهالی این روستا بیان داشت :ما در تمامی فصول سال در این روستا گردشگر و مسافر داریم که به دلیل تنوع اب وهوایی از این روستا دیدن میکنند .

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در این روستا وجود دارد مشکل راه ارتباطی است که گردشگران را برای ورود به این روستا با دشورای هایی مواجه می‌کند.

با گذر از کویر شهرستان ریگان و دشت ها وارد منطقه ای سر سبز به نام زیارت شاه می شویم که عطر گیاهان دارویی ان از کیلومتر ها استشمام می شود.

شهرستان ریگان در ۲۸۵ کیلومتری شرق کرمان قرار دارد.

۷۴۴۲/ ۵۰۵۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟