راه اندازی کمپین بازسازی زیارتگاههای دینی در کردستان عراق


راه اندازی کمپین بازسازی زیارتگاههای دینی در کردستان عراق

وزارت اوقاف و امور دینی اقلیم کردستان قصد دارد کمپینی را برای بازسازی اماکن و زیارتگاههای مختلف دینی به راه بیندازد

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از کوردسات نیوز، وزارت اوقاف و امور دینی در اقلیم کردستان عراق تصمیم دارد تا کمپین بازسازی اماکن و زیارتگاهها و مزارهای مختلف دینی را به راه بیندازد.

«امیر عثمان» مدیر بخش همزیستی دینی در وزارت اوقاف در گفتگو با تلویزیون PUKmedia، گفت: به دلیل حملات عناصر گروهک تروریستی داعش به شهر شنکال و مناطق دیگر در اقلیم کردستان عراق خسارت های متعددی به مزارها و اماکن دینی و تاریخی و قدیمی ایزدی ها و سایر ادیان دیگر وارد آمده است.

عثمان افزود: وزارت اوقاف تصمیم گرفته است تا کمپین را برای بازسازی و مرمت اماکن و مزارهای دینی ایجاد کند، علاوه براین، بودجه ای نیز برای مساجدی که بازسازی آنها در طول سالهای گذشته به دلیل بحران مالی متوقف شده است، تخصیص دهد.

در همین حال، «فواد عثمان» سخنگوی وزارت امور شهدا در کردستان گفت: این وزارتخانه برای از سرگیری عملیات بازکردن سایر گورهای دسته جمعی در بادیه السماوه در استان المثنی آماده می شود.

عثمان افزود: این وزارتخانه به همین منظور نشست مشترکی را با موسسه شهدای فدرال برگزار کرد و امیدوار است که در دوره آتی فرآیند بازکردن سایر گورهای دسته جمعی و کشف بقایای اجساد شهدای کرد از این گورها را بررسی کنند.

این درحالی است که عملیات کشف اجساد شهدا از اولین گورهای دسته جمعی در منطقه الشیخه در بادیه السماوه قبل از عید قربان انجام گرفت و 171 جسد از این گورها خارج شد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک