کالدرون و استراماچونی از نظر فنی چیز خاصی ارائه نکرده‌اند/تیم‌های مبتدی هم مثل استقلال دفاع نمی‌چینند!


کالدرون و استراماچونی از نظر فنی چیز خاصی ارائه نکرده‌اند/تیم‌های مبتدی هم مثل استقلال دفاع نمی‌چینند!

پیشکسوت استقلال گفت: نه کالدرون و نه استراماچونی از نظر فنی هیچ چیز خاصی ارائه نکرده اند تا لااقل خود من یک چیزی از آنها یاد بگیرم.

سرویس ورزش مشرق – سومین دیدار تیم استقلال در لیگ برتر هم بدون امتیاز کامل رقم خورد تا پس از لیگ شانزدهم که این تیم در سه دیدار نخست فقط یک امتیاز گرفت، حالا با ۲ امتیاز دومین نتیجه ضعیف ۱۹ دوره اخیر لیگش را کسب کرده باشد.

پیروز قربانی در گفت و گو با مشرق، درباره شرایط این روزهای استقلال، هم از نظر فنی و هم روحی و عوامل بروز این نتایج حرف زد.

کالدرون و استراماچونی از نظر فنی چیز خاصی ارائه نکرده‌اند/تیم‌های مبتدی هم مثل استقلال دفاع نمی‌چینند!

* استقلال را مقابل نفت مسجد سلیمان چطور دیدید؟

- اگر قضاوتی درباره استقلال می کنم براساس سه بازی است که از این تیم دیدم. باید بگویم هیچ طرح تاکتیکی خاصی از این تیم ندیدم.

* چرا تیم در نیمه دوم بازی به ویژه ۱۵ دقیقه آخر سردرگمی تاکتیکی پیدا می کند؟

- اینها نکاتی است که مستقیما به سرمربی ربط دارد و باید ایراد تیم را برطرف کند. هر تیمی آیینه تمام نمای سرمربی اش است. لیورپول را ببینید! خلاصه این استقلال تیمی نیست که به قهرمانی امیدوارمان کند. استقلال یک تیم بدون برنامه است که البته از نظر بدنی وضعیت خوبی دارد و نفراتی مانند فرشید اسماعیلی، داریوش و مهدی قائدی پرس را خیلی عالی از جلو شروع می کنند ولی در خلق موقعیت مشکل دارند.

* دیاباته چرا در گلزنی ناکام مانده است؟

- به اعتقاد من از این بازیکن درست استفاده نمی شود. کاملا مشخص است با تکیه به شرایط فیزیکی این بازیکن همه توقع دارند ارسال کنند تا او سر بزند در حالی که بعد از دو بازی اول مشخص شد که او سرزن قهاری نیست و برعکس آن قد بلندش، روی زمین بهتر کار می کند. روی صحنه گل قائدی هم او توپ گرفت، چرخید و ضربه زد که در ریباند قائدی گلزنی کرد.

* یعنی باید روی زمین به او توپ بدهند؟

- دقیقا! او می تواند درون ۱۸ قدم توپ بگیرد و بچرخد و به دروازه ضربه بزند یا توپ را به کناری هایش بدهد. او در همان صحنه ای که مشکوک به پنالتی بود هم پا به توپ سمت دروازه رفت و رویش خطا کردند. او باید در عمق دفاع بایستد و با جابجا شدن از هافبک ها توپ بگیرد یا بزند و یا پاس بدهد.

* گلی که استقلال دریافت کرد را دیدید؟

- واقعا برایم جای سئوال داشت که چرا تیم اینقدر دیواره دفاعی اش را عقب تشکیل داد. با توجه به جایی که توپ از آنجا زده می شد باید خط دفاعی جلوتر می ایستاد ولی اینقدر عقب رفتند که به دروازه چسبیده بودند.

کالدرون و استراماچونی از نظر فنی چیز خاصی ارائه نکرده‌اند/تیم‌های مبتدی هم مثل استقلال دفاع نمی‌چینند!

* یعنی خروج حسینی یا مدافعان میانی اشتباه نکردند؟

- در آن صحنه کل تیم مشارکت داشتند و خط دفاعی عقب چیده شد و ربطی به ناهماهنگی بین مدافعان میانی با حسینی نداشت. البته حسینی هم باید روی خروجش بهتر عمل می کرد ولی بازیکن نفت اینقدر عقب بود که به جای قطع توپ با پرش و ضربه سر، دوید و روی زمین صاحب توپ شد.

* چاره چیست؟

- نمی دانم چه بگویم! تیم های مبتدی هم این مدلی دفاع نمی چینند! این نکاتی است که نباید درباره تیمی مانند استقلال با این کادر فنی و بازیکنان صاحب کارنامه بیان کرد. قطعا این مورد باید در دفعات بعد رعایت شود. البته این ایراد فقط به استقلال وارد نیست و در مجموع امسال تا اینجا لیگ ضعیفی را دیده ایم. به شخصه همه مسابقات را نگاه می کنم تا با تحلیل مسابقات دوتا چیز جدید یاد بگیرم ولی در این سه هفته هیچ چیزی از استقلال ندیده ام. از پرسپولیس هم ندیده ام.

* بیشتر توضیح می دهید؟

- قصد توهین به مربیان دو تیم ندارم ولی وقتی دو مربی خارجی را با این همه دبدبه و کبکبه به ایران می آوریم دوست داریم لیگ مان هم ترقی کند ولی انصافا هم استقلال شفر و هم پرسپولیس برانکو خیلی بیشتر روی دروازه رقبایشان خلق موقعیت می کردند. در فوتبال هم عیار هر مربی را به تعداد ایجاد خلق موقعیتهایش روی دروازه حریفانش می سنجند. نه کالدرون و نه استراماچونی از نظر فنی هیچ چیز خاصی ارائه نکرده اند تا لااقل خود من یک چیزی از آنها یاد بگیرم.

* پس مدافعان میانی اشتباهی نداشتند؟

- اتفاقا سیاوش یزدانی در همین دو بازی اخیر نشان داد که بازیکن باارزشی است و می توان به عنوان یک مدافع میانی به او اعتماد کرد. حتما بعد از چند بازی دیگر از این هم بهتر می شود.

* چطور می توان به تیم آرامش داد در حالی که به نظر می رسد دقایق آخر استرس دارد؟

- اینها عوامل روحی روانی دارد. به نظرم استراماچونی می تواند با تعویض های درست و به موقع این فشار روحی را در ۱۵، ۲۰ دقیقه آخر بازی از روی تیمش بردارد تا استقلال در آن دقایق بی دلیل عقب ننشیند. اینها قابل بررسی است و اگر کادر فنی درست عمل کند حتما برطرف می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق