به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان با اعلام این خبر، اظهار کرد: تغییر ساعت کار ادارات در ابتدای سال تحصیلی به مدت دو هفته(تا روز ۱۳ مهر ماه جاری) اعمال می شود که به منظور رفاه حال والدین در آغاز مدارس مصوب شده است.

او در خصوص دو نوبته شدن برخی مدارس استان، گفت: تصمیم آموزش و پرورش استان مبنی بر دو نوبته شدن مدارس، با توجه به کمبود معلم در استان اتخاذ شده تا در سال تحصیلی جدید کلاسی بدون معلم نباشد.

استاندار خوزستان با اشاره به بار سنگین اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به منظور آماده سازی مدارس در ابتدای سال تحصیلی جاری، افزود: با توجه به وقوع سیل و زلزله در استان، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان علاه بر دستور کار هر ساله خود، عهده دار نوسازی و بازسازی مدارس مناطق بحران زده اخیر استان بود که عملکرد خوبی هم در این بخش نشان داده است.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه مدارس مناطق سیل زده و زلزله زده استان که نیاز به تعمیر و بازسازی داشتند، ابتدای مهر ماه جاری تحویل آموزش و پرورش داده می شوند، اضافه کرد: احداث مدارس دو تا پنج کلاسه تا ۱۵ مهر ماه و ساخت مدارس با مساحت بیشتر نیز تا ۱۵ آبان ماه سال جاری به بهره برداری می رسند.

شریعتی در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: شرکت ها و سازمان های مستقر در استان نیز باید به مسوولیت های اجتماعی خود پایبند باشند و به تعهداتی که در حوزه آموزش و پرورش داده اند، عمل نماینده، نباید با انجام کارهای کوچک رفع تکلیف کنند و باید از آموزش و پرورش استان حمایت کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به تصویب جذب و آموزش دو هزار دانشجو تربیت معلم در پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان، بیان کرد: این تعداد در سال آینده به سه هزار دانشجو افزایش می باید تا از این طریق بخشی از کمبود نیروی معلم در استان را تامین کنیم.

شریعتی در پایان افزود: یکصد هکتار زمین برای ساخت دانشگاه جامع فرهنگیان استان تامین شده است تا در تربیت نیروی معلم با توان و امکانات بیشتری در استان کار شود.