وجود کلاس‌های بی‌معلم در استان اصفهان


وجود کلاس‌های بی‌معلم در استان اصفهان

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تا آبان‌ماه همچنان درگیر کلاس‌های بی‌معلم در استان اصفهان باشیم.

محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص اقدامات وزارت آموزش و پرورش برای رفع کمبود معلم برای آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: آن‌گونه که اعلام می‌کنند اقداماتی را پس از تصویب آیین‌نامه اجرایی استخدام حق‌التدریس‌ها که به تصویب هیئت دولت رسید، انجام داده‌اند. کارهای مقدماتی و مطالعه پرونده‌ها را انجام داده‌اند، اما اینکه این اقدامات تا چه اندازه می‌تواند کمبود معلم را جبران کند جای سؤال دارد.

وی افزود: به نظر می‌رسد این اقدامات کافی نباشد و سازمان برنامه و بودجه با سازمان امور استخدامی کشور در خصوص تعداد جذب نیرو به توافق نرسیده‌اند. ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان مبادرت به توسعه خرید خدمات آموزشی‌ها کرده‌اند، این اقدامات بر خلاف قانون است و راه به جایی نمی‌برد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: معتقدم اقدام درست برای رفع کمبود معلم، استخدام نیروهای جدید و افزایش ساعات تدریس حق‌التدریسی‌ها است. اینکه برخی مدارس معاونان را برای تدریس انتخاب می‌کنند ناشی از نبود شناخت آموزش و پرورش نسبت به مسائل آموزشی است، چرا که وظیفه اصلی معاون چیز دیگری است.

ابطحی تصریح کرد: فکر می‌کنم تا آبان ماه همچنان درگیر کلاس‌های بی معلم در استان اصفهان باشیم. اقداماتی که آموزش و پرورش انجام داده شاید 75 درصد از مشکل کمبود معلم را جبران کند. اقداماتی که در چارچوب قانون باشد اشکالی ندارد، اما مطلوب آموزش و پرورش نیست، چرا که هدف این نهاد را گم کرده‌ایم. اگر می‌خواهیم تعلیم و تربیت اثر داشته باشد نمی‌توان با این راهکارها راه به جایی ببریم.

وی ادامه داد: دغدغه اصلی ما این است که آموزش و پرورش یک امر حاکمیتی است و تعلیم و تربیت زیربنای پیشرفت و توسعه هر کشوری است، اما با این روش‌ها آب در هاون می‌کوبیم و این کوچک انگاری آموزش و پرورش است. دولت‌ها اهمیت زیادی به آموزش و پرورش نداده‌اند و این امر سبب بروز مشکلات کنونی شده است.

پیش تر اعلام شده بود در استان اصفهان، 15 هزار نیرو برای آغاز سال تحصیلی جدید کمبود وجود دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج