مرگ دردناک ببر‌های نجات یافته از معبد تایلندی


مرگ دردناک ببر‌های نجات یافته از معبد تایلندی

بیش از نصف 147 ببری که سه سال پیش از یک معبد جنجالی در تایلند نجات داده شدند، جان خود را از دست دادند.

ایران آنلاین: ۸۶ ببر پس از انتقال از معبد "وات فا لوانگ تا بوا" که به معبد ببر معروف است، تا کنون مرده‌اند. به گفته مسئولان تایلندی دلیل مرگ بسیاری از این ببر‌ها بیماری ویروسی در نتیجه ضعف و اضطراب ناشی از تغییر محل اقامتشان بود.

مقام‌های تایلندی همچنین ضعف ژنتیکی ببر‌ها به دلیل تولید مثل میان یک گروه کوچک از آن‌ها را دلیل دیگر مرگ آن‌ها می‌دانند.

این در حالی است که شماری از منتقدان شک دارند که دولت ببر‌ها را در شرایط مطلوبی نگهداری می‌کرده است.

راهب‌های معبد اتهام آزار حیوانات، قاچاق آن‌ها و توله کشیدن غیر قانونی را در زمانی که ببر‌ها را در اختیار داشتند، رد کردند.

این معبد از سال ۲۰۱۶ به روی عموم بسته شد، ولی هنوز برخی پرونده‌های مرتبط با آن در جریان است.
چه اتفاقی برای ببر‌ها افتاد؟

از سال ۲۰۱۶ که پلیس به این معبد حمله کرد، از آن جایی که به نظر نمی‌رسید ببر‌ها بتوانند در طبیعات دوام بیاورند، این جانوران در دو مرکز نگهداری دولتی در استان راتچابوری نگهداری شدند.

اما به گفته مسئولان محلی فقط ۶۱ ببر از مجموع ۱۴۷ حیوان در حال حاضر زنده مانده‌اند. مقام‌های تایلندی می‌گویند بعضی از این ببر‌ها به ویروس هاری سگ‌سانان مبتلا شدند و بسیاری از آن‌ها در نتیجه مشکلات تولید مثل و تغذیه که قبلا داشتند، مرده‌اند.

ادوین ویک، رئیس یکی از بنیاد‌های دوستدار حیوانات محلی می‌گوید که نگه داشتن این ببر‌ها در قفس‌هایی کوچک و شلوغ موجب شده تا بیماری خیلی راحت میان آن‌ها شایع شود.

او همچنین گفته است که بیماری هاری سگ‌سانان با غذای خوب، دسترسی به آب تمیز، داشتن فضای کافی برای حرکت و دارو‌های مکمل قابل درمان است.

ویک گفت: "راستش را بخواهید، باید بگویم که واقعا چه کسی آماده است تا یکدفعه از تعداد زیادی ببر نگهداری کند؟ مسئولان برای نگهداری آن‌ها باید از سایرین کمک می‌گرفتند، اما آن‌ها مصر بودند که تمام کار را خودشان انجام دهند. "
معبد ببر چیست؟

این جاذبه توریستی که توسط راهب‌های بودایی اداره می‌شد در شرق بانکوک قرار دارد.

در گران‌ترین حالت بازدیدکننده‌ها برای دیدن محل و هزینه‌های اضافی مانند غذا دادن به ببر‌ها و عکس گرفتن با آن‌ها باید ۱۶ دلار خرج می‌کردند.

کارگرانی که قبلا در معبد کار می‌کردند گفته بودند که ببر‌ها آن‌جا کتک می‌خوردند، به طور نامناسب تغذیه می‌شدند، در قفس‌های کوچک نگهداری می‌شدند و از خدمات درمانی مهم محروم بودند.

شبکه نشنال جئوگرافیک هم در یک گزارش مدعی شده بود که راهب‌ها با توله‌کشی از ببر‌ها پول درمی‌آوردند.

دسامبر ۲۰۱۴ مسئولان تایلندی متوجه شدند که سه ببر بالغ این معبد ناپدید شده‌اند. طبق قانون تمام حیواناتی که در تایلند نگهداری می‌شوند، باید میکروچیپ داشته باشند که قابل ردیابی شوند. این ببر‌ها هم از این قاعده مستثنی نبودند. بعد‌ها دامپزشک معبد گفت این ابزار‌ها از بدن حیوانات خارج شده بود.

سال ۲۰۱۶ که پلیس به معبد هجوم برد، جسد ۴۰ توله ببر در یخچال آشپزخانه معبد پیدا شد و همین طور قسمت‌هایی از بدن سایر حیوانات. /بی بی سی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا