گوترش: برای حل مشکل ویزای مقامات کشورها در حال رایزنی هستیم


دبیرکل سازمان ملل متحد درباره صادر نکردن ویزای مقامات جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مجمع عمومی این سازمان گفت با دولت میزبان برای حل همه مشکلات برجسته ویزای هیات‌ها در ارتباط هستیم.

آفتاب‌‌نیوز :

آنتونیو گوترش در نشست خبری بعدازظهر چهارشنبه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده شده است آمریکا هنوز به هیات ایرانی ویزای ورود نداده است، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: امیدوارم امکان حل این مشکل فراهم شود.

گوترش: برای حل مشکل ویزای مقامات کشورها در حال رایزنی هستیم

دولت ترامپ تا کنون ویزای هیات ایرانی را برای شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، صادر نکرده است.

وزارت خارجه آمریکا که ملزم به رعایت توافقنامه مقر سازمان ملل متحد است، در سفر پیشین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم که به منظور شرکت در نشست عالی رتبه شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل می بایست به نیویورک سفر کند، در آخرین دقایق پرواز وی، ویزا صادر کرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا بارها از اینکه ظریف توانسته است صدای مردم ایران در رسانه های جهان باشد، اظهار خشم کرده و از رسانه ها خواسته بود که انعکاس دهنده منطق ایران نشوند.

پس از آن، دولت آمریکا در ادامه اقدام تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران، وزیر خارجه و رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی را تحت تحریم قرار داد.

این مساله هم نتوانست موجب شود تا رسانه ها از دسترسی به ظریف محروم شوند و تعدادی از شبکه های مهم خبری به ایران سفر کردند و این بار نه فقط وزیر امور خارجه بلکه با دیگر مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی هم گفت‌وگو و منتشر کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود