آمار فوت زنان سوئیسی بر اثر خشونت خانگی


آمار فوت زنان سوئیسی بر اثر خشونت خانگی

خشونت خانوادگی در سوئیس روز به روز در حال افزایش است به طوری که این کشور هر دو هفته شاهد کشته شدن یک زن بر اثر خشونت خانوادگی است.

به گزارش مشرق، وبسایت خبری «سوئیس اینفو» روز سه‌شنبه (۲۶ شهریور) در گزارشی نوشت که شمار زنانی که در سوئیس به دلیل خشونت در خانواده کشته می‌شوند، افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

رکورددار خشونت جنسی علیه زنان کجاست؟ +نمودار

سوئیس اینفو در این گزارش به نقل از مرکز آمار سوئیس نوشت، «هر دو هفته یک زن در سوئیس بر اثر خشونت خانوادگی کشته می‌شود و از چند سال گذشته اینطور است».

ببینید:

فیلم/ زنانی که امنیت ندارند

«نادیا شیب» متخصص امور اجتماعی و کارمند دفتر ارائه مشاوره به زنان درباره خشونت در روابط زناشویی در زوریخ در زوریخ در این خصوص گفت، «گذشته از آنکه موضوع در خصوص تلاش برای قتل یا قتل انجام شده باشد، موضوع اصلی در خصوص قدرت و سلطه‌جویی است».

شیب در ادامه گفت که بسیاری از این خشونت‌ها به علت شرب خمر٬ اختلال شخصیت یا یک سری تجربه‌های خشونت‌آمیز است که در زندگی حل و فصل نشده‌ است. شیب معتقد است که آن دسته از مردان سوئیسی که زنان خود را کتک می‌زنند احساس می‌کنند که باید سلطه‌ خود را بر آنان تحمیل کنند.


آمار فوت زنان سوئیسی بر اثر خشونت خانگی

سوئیس اینفو نوشت، بسیاری از مردم سوئیس بر این باورند که این نوع جنایت‌ها در نتیجه تغییر ناگهانی موضع و افکار روی می‌دهد اما تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از این جنایت‌ها پس از کشمکش‌های طولانی خانوادگی در نهایت به قتل منجر می‌شود و گزارش‌های پلیس سوئیس نیز این امر را تصدیق می‌کند. این گزارش‌ها حاکی از آن است که ۳۹ درصد زنانی که بر اثر خشونت خانوادگی به قتل می‌رسند، پیشتر مورد تهدید و تجاوز قرار گرفته‌اند.

طبق این گزارش، فقط در هفته گذشته پنج زن در سوئیس به قتل رسیده‌اند که یکی از آنها یک زن ۳۵ ساله و دارای چند فرزند بود که جدا از همسر خود زندگی می‌کرد.

با آنکه‌ آمارهای سال ۲۰۱۹ هنوز منتشر نشده‌، اما گزارش‌ روزنامه‌ها بخوبی نشان می‌دهد که تا پایان ماه می (اردیبهشت ۹۸) نُه قربانی جدید به شمار قربانیان خشونت خانوادگی در این کشور اضافه شده است که پنج تن از آنها در چند روز اخیر کشته شده‌اند.

آمار فوت زنان سوئیسی بر اثر خشونت خانگی

در این گزارش آمده است که شاید پی‌بردن به علت این نوع قتل‌ها دشوار باشد اما عامل مشترک همه این قتل‌ها یعنی خشونت نشان می‌دهد که جامعه سوئیس جامعه‌ای مردسالار است. «سوزانا نف» کارشناس امور خانواده و استاد دانشگاه علوم کاربردی دانشگاه زوریخ می‌گوید که شکاف میان دو جنس زن و مرد مشکلی است که سوئیس با آن دست و پنجه نرم می‌کند. بسیاری از مردان سوئیسی آگاهانه یا نا آگاهانه هنوز تصور می‌کنند که حمله‌ور شدن به دیگران است که هویت آنان را شکل می‌دهد و این خصیصه سال‌هاست که در جامعه سوئیس به عنوان راهی برای حل اختلافات، پذیرفته شده است حال آنکه باید بیاموزند که با جدیت و با عمق احساسات خود با دیگران تعامل کنند.

گزارش‌های مرکز آمار سوئیس نشان می‌دهد که آمار، میزان واقعی خشونت خانوادگی در این کشور را بخوبی منعکس نمی‌کند زیرا پلیس بندرت از آن آگاه می‌شود و از طرفی دیگر نیز آن دسته از دخالت‌های پلیس که منجر به حل اختلاف و عدم ثبت قضایی آن می‌شود، به ثبت نمی‌رسد.

سوئیس اینفو همچنین نوشت که بر خلاف آنکه موارد منجر به قتل کاهش یافته اما موارد تلاش برای قتل به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر