منتفی شدن عرضه متادون در داروخانه‌ها


منتفی شدن عرضه متادون در داروخانه‌ها
رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: فعلاً داروی متادون مثل سابق در مراکز درمان اعتیاد توزیع میشود که در این راستا هماهنگ شدن با ستاد مبارزه با مواد مخدر برای افزایش زمان تعیین شده دو ماهه برای تغییر محل ارائه به داروخانه ها به وسیله وزارت بهداشت هم انجام خواهد گردید تا بتوانیم در آینده به الگوی مطلوب تری دست پیدا کنیم.

به گزارش وزارت بهداشت، محمد رضا شانه ساز روز چهارشنبه در مورد داروی متادون که قرار بود در داروخانه ها ارائه شود، گفت: با تصمیم مسوولان وزارت بهداشت توزیع داروی متادون مثل سابق به وسیله مراکز ترک اعتیاد( MMT) انجام می شود.

او افزود:شرایط موجود در خصوص توزیع متادون در مراکز درمان نگهدارنده اعتیاد مناسب نیست، به همین علت ستاد مبارزه با مخدرها مصوبه ای را به خاطر توزیع متادون در داروخانه ها تصویب کرد.

معاون وزیر بهداشت گفت: جلساتی با حضور وزیر بهداشت و معاونان وزیر، به خاطر بررسی توزیع متادون در این مرکزها و قیاس آن با انتقال ارائه این داروها در داروخانه ها برگزار و بررسی های الزامی انجام گردید و از آنجایی که در جمع بندی جلسات وزارت بهداشت به این نکته نرسیدیم که الزاما تغییر محل توزیع متادون به داروخانه ها میتواند نشت دارو را کاهش دهد، بنا شد تا با انجام بررسی های بیش تر، الگوی جدیدی برای توزیع متادون بصورت ترکیبی در داروخانه ها و مراکز درمان اعتیاد در آینده طراحی شود.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: نمی خواهیم مراجعه افرادی که بعنوان بیمار درصدد ترک اعتیاد هستند به مراکز ترک اعتیاد کاهش یابد، بدین ترتیب مقرر گردید توزیع متادون هم چنان در مراکز ترک ادامه پیدا کند تا با کار کارشناسی به یک الگو و روشی دست پیدا کنیم که بتوانیم هم مسایل قانونی( توزیع دارو در داروخانه) را لحاظ نموده، هم از کاهش مراجعات به مراکز ترک جلوگیری و هم بازدارنده نشت متادون از شبکه رسمی توزیع به مبادی غیرقانونی شویم.

شانه ساز خاطرنشان کر: ارکان وزارت بهداشت جلسه هایی را به خاطر دست یابی به روشی منطقی برای توزیع باصرفه متادون برگزار خواهند کرد تا نگرانی داروخانه ها، مراکز درمان اعتیاد و بیماران در این زمینه تقلیل یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زخم هموفیلی بر تن رنجور بیماران