یمن، امارات را به حمله تهدید کرد


یمن، امارات را به حمله تهدید کرد

نیروهای مسلح یمن از شناسایی دهها موضع در خاک امارات متحده عربی به عنوان اهداف احتمالی برای حمله خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در پی حمله پهپادی اوایل هفته جاری به پالایشگاههای نفت عربستان سعودی در دو استان «بقیق» و «هجره خریص»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز چهارشنبه اعلام کرد که این نیروها دهها موضع را در خاک امارات متحده عربی به عنوان اهداف احتمالی شناسایی کرده اند.

بیشتر بخوانید:

واکنش ایران به ادعاهای واهی اسرائیل در کنفرانس آژانس

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد: «خطاب به رژیم امارات می گوییم که تنها یک عملیات (از جانب ما) برای شما گران تمام می شود».

وی در ادامه افزود: «ما امروز و برای نخستین بار اعلام می کنیم دهها هدف را که در خاک امارات متحده در تیررس ما هستند، شناسایی کرده ایم؛ برخی از آنها در ابوظبی قرار دارند و هرزمان ممکن است مورد حمله قرار گیرند».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد که نیروهای حوثی دارای پهپادهای جدیدی هستند که با برخورداری از موتورهای جت و متعارف می توانند به اهدافی در اعماق خاک عربستان سعودی حمله کنند.

این در حالی است که در ریاض، «ترکی المالکی» سخنگوی وزارت دفاع عربستان مدعی شد که حمله روز شنبه از جانب یمن نبوده و جنبش حوثی ها در واقع «سرپوشی» برای [فعالیتهای] ایران است!

گفتنی است که امارات متحده عربی شریک اصلی عربستان در ائتلاف تحت رهبری سعودیها در جنگ داخلی و ویرانگر یمن است که از سال ۲۰۱۵ تاکنون هزاران کشته و مجروح و صدها هزار آواره برجای گذاشته است.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا