طرز تهیه ترشی چند میوه با طعم عالی در منزل


انواع ترشی میوه ها و سبزیجات طرفداران زیادی دارند که در فصول مختلف سال به روش های مختلفی تهیه شده و مورد استفاده قرار می گیرد. میوه هایی که اغلب برای ترشی ها انتخاب می شوند، با توجه به ذائقه و سلیقه افراد می توانند متفاوت باشند. در ادامه این مطلب طرز تهیه ترشی چند میوه را معرفی می کنیم، امیدواریم آموزش این نوع ترشی مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته...

انواع ترشی میوه ها و سبزیجات طرفداران زیادی دارند که در فصول مختلف سال به روش های مختلفی تهیه شده و مورد استفاده قرار می گیرد. میوه هایی که اغلب برای ترشی ها انتخاب می شوند، با توجه به ذائقه و سلیقه افراد می توانند متفاوت باشند. در ادامه این مطلب طرز تهیه ترشی چند میوه را معرفی می کنیم، امیدواریم آموزش این نوع ترشی مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته و بعد از یادگیری، از درست کردن آن در منزل لذت ببرید.

ترشی ها خوراکی خوشمزه ای هستند که با قراردادن میوه ها و سبزیجات مختلف در داخل سرکه تهیه می شوند، انواع متنوع ترشی نظیر ترشی بنه، ترشی زو و سیر ترشی که در مطالب قبلی با طرز تهیه آنها آشنا شده اید، در شهر ها و مناطق مختلف ایران با استفاده از میوه ها و سبزیجات بومی آن منطقه و ادویه های خاص آنجا تهیه می شوند. البته امروزه دسترسی به ترشی ها های مناطق مختلف بسیار آسان است و می توان به راحتی آن را تهیه کرده و به عنوان چاشنی در کنار غذا هایتان استفاده کنید.

طرز تهیه ترشی چند میوه با طعم عالی در منزل
طرز تهیه ترشی چند میوه با طعم عالی در منزل

طرز تهیه ترشی چند میوه با طعم عالی در منزل

در قدیم، افراد به منظور نگهداری میوه ها و سبزیجات در سفر های طولانی مدت خود، آنها را در داخل سرکه یا آب نمک می گذاشتند و آن را مورد استفاده قرار می دادند که در واقع ترشیجات با این هدف تهیه می شدند، در ادامه با دستور تهیه ترشی چند میوه آشنا می شوید.

طرز تهیه ترشی چند میوه با طعم عالی در منزل

مواد مورد نیاز

سیب : ۲ عدد پرتقال : ۲ عدد سرکه سفید : ۵۰۰ گرم کیوی : ۳ عدد نمک : یک قاشق چای خوری

طرز تهیه ترشی چند میوه

برای تهیه این ترشی لازم است در ابتدا، میوه های سیب، پرتقال و کیوی را خوب بشویید، پوست کنده و با چاقو برش های عرضی بزنید، سپس آنها را در داخل یک شیشه بچینید.

طرز تهیه ترشی چند میوه با طعم عالی در منزل

در مرحله بعدی از طرز تهیه ترشی چند میوه ، به مقدار لازم نمک بر روی میوه ها ریخته و بعد سرکه سفید را اضافه کنید، به طوری که روی میوه ها را بپوشاند، اکنون در شیشه را ببندید و آن را به مدت یک هفته در دمای اتاق قرار دهید تا ترشی چند میوه شما آماده شود.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع ترشی و مربا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری متهمانی که برای تقلب در کنکور، رمز ارز می‌گرفتند