آتش‌نشانی بجنورد برای رفع آلودگی شیمیایی تجهیزات ندارد


آتش‌نشانی بجنورد برای رفع آلودگی شیمیایی تجهیزات ندارد

بجنورد- ایرنا- تیم مقابله و رفع آلودگی شیمیایی آتش‌نشانی بجنورد تجهیزات لازم را دارد که برای رفع این نقیصه به 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش ایرنا مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد، روز چهارشنبه در نشستی خبری با اعلام این مطلب گفت: برای نخستین بار تیم مقابله و رفع آلودگی شیمیایی این سازمان، با تجهیزات و امکاناتی ابتدایی از محل منابع داخلی تشکیل شده اما نیاز به لباس مخصوص و سایر تجهیزات دارد.

مجید گریوانی، تنها هزینه تامین لباس ویژه برای این تیم پنج نفره را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، از نظر خطرخیزی در جایگاه دهم استان های کشور است اما از نظر امکانات و تجهیزات در رده ۲۰ کشور قرار دارد.

وی اظهار داشت: روزانه هفت تا ۹ تانکر آمونیاک، ۲۴ تانکر بنزین و سایر مواد خطرناک از جمله چسب از داخل معابر و شهرهای استان می گذرد که این امر نگران کننده است چرا که هر آن احتمال بروز حادثه ای وجود دارد و حال آنکه آتش نشانی مرکز استان، برای مواجهه با چنین حوادثی هیچ امکاناتی ندارد.

گریوانی گفت: حتی کارخانه اسید سولفوریک نیز در بجنورد در حال راه اندازی است که نیاز است از هم اکنون برای مقابله با خطرهای شیمیایی احتمالی ناشی از آن آمادگی پیدا کنیم.

غواصان آتش‌نشانی لباس ندارند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد از تشکیل تیم غواصی در این سازمان خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون ۱۳ غواص حرفه ای برای این منظور آموزش دیده اند اما برای تامین لباس آنان با مشکل مواجه هستیم.

گریوانی، نیازهای جدی سازمان متبوع خود را شامل نردبان مخصوص، بالابر، لباس غواصی، لباس های رفع آلایندگی و شیرهای هیدرات و سایر امکانات دانست.
وی افزود: در حال حاضر به لحاظ توانمندی نیروی انسانی مشکلی در سازمان نداریم ولی در بخش تجهیزات کمبودهای بسیاری وجود دارد.

دفع حیوانات، بیشترین عملیات آتش‌نشانی

گریوانی با بیان اینکه دفع حیوانات مزاحم بیشترین عملیات آتش نشانی را به خود اختصاص داده، گفت: حبس شدگی و گیر افتادن در آسانسور نیز از دیگر مواردی است که منجر به عملیات فراوانی توسط همکاران این سازمان می شود.

وی افزود: این سازمان از ابتدای سال جاری ۵۵۹ مورد عملیات امداد و نجات داشته که این رقم در مدت مشابه پارسال ۵۱۵ مورد بوده است.

گریوانی اظهار داشت: دلیل افزایش عملیات ها بیشتر تماس ها برای دفع حیوانات مزاحم بوده است که امسال در این خصوص ۱۶۰ عملیات صورت گرفته است.

وی تعداد عملیات برای آسانسور را نیز ۱۰۱ مورد دانست و افزود: با توجه به نبود نردبان بلندمرتبه و بالابر، افزایش طبقات واحدهای مسکونی و تجاری از دیگر دغدغه های سازمان آتش نشانی بجنورد است.

سازمان آتش نشانی بجنورد با پنج ایستگاه و ۸۶ نفر نیرو، به شهروندان مرکز استان خراسان شمالی خدمات دهی می کند.

۳۰۰۷/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان